فنی و حرفه ای روحیه مهارت آموزی را در بین جوانان سیستان و بلوچستان زنده کند

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه مجموعه فنی و حرفه ای استان به فعالیت های خود سرعت بیشتری بدهند، گفت: فنی و حرفه ای روحیه مهارت آموزی را در بین جوانان سیستان و بلوچستان زنده کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، محمد کرمی -استاندار سیستان وبلوچستان- در آیین تقدیر از نخبگان مهارتی و مدال آوران بیستمین مسابقات ملی مهارت بیان داشت: ظرفیت هایی که سیستان و بلوچستان دارد هیچ کدام یک از استانها ندارد اما آن تلاش لازم برای بالفعل کردن ظرفیت های استان انجام نشده و باید مردم استان پای کار بیایند و در راستای توسعه و پیشرفت استان تلاش کنند. 

 

وی با بیان اینکه از مجموعه فنی و حرفه ای استان انتظار داریم که به فعالیت های خود سرعت بیشتر دهد، افزود:  مجموعه فنی و حرفه ای  برای  جذب جوانان به مهارت آموزی تلاش خودش را دو چندان کند.

 

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: نوجوانان و جوانان توانمند را شناسایی  و  آنها را نسبت به یادگیری رشته های آموزشی فنی و حرفه ای ترغیب کنیم.   

 

کرمی خاطرنشان کرد: وقتی در  بخش های مختلف علمی پیشرفت می کنید از یاد خدا غافل نشوید چون عالم در ید قدرت خداوند است و خداوند این موهبت را به شما عنایت کرده پس بسیار شکر گزار باشید.

 

وی افزود: در کنار این رشد و ترقی باید مراقبت و تغذیه روح را سرلوحه کار خود قرار دهید و همواره به یاد خداوند باشید.

 

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اگر جامعه ای بخواهد پیشرفت کند باید آن جامعه به نسل جدید و جوانان وکسانی که دارای خلاقیت و نوآوری هستند توجه داشته باشد.

 

در ابتدای این مراسم مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان بیان داشت: امسال هفت نفر از سیستان و بلوچستان در مسابقات ملی مهارت شرکت کننده داشتیم که پنج نفر موفق به کسب مدال شدند.

 

وی افزود: ۲ طلا، یک برنز و ۲ دیپلم افتخار حاصل تلاش مهارت آموزان ما در رشته های خاص بود و این در نوع خودش که بیست دوره از این مسابقات می گذرد، رکورد محسوب می شود.

 

مدیرکل فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان یادآور شد: علی رضا غلامی کم سن سال ترین فرد مسابقات ملی مهارت از سیستان وبلوچستان بود که توانست در رشته نرم افزارهای موبایل مدال طلا مسابقات را از آن خود کند و از این نوجوان به عنوان پدیده مسابقات در کشور مطرح شد.

کد خبر 1257520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha