امسال یکی از سال های پربار در فعالیت های فرهنگی کانون های مساجد بود

آمون گفت: امسال یکی از سال های پربار در فعالیت های فرهنگی است که کارنامه فعالیت های کانون های مساجد نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، مصطفی آمون امروز (22 اسفندماه) در همایش تجلیل از فعالان کانون های مساجد استان اردبیل به مناسبت سی امین سالگرد تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در سالن فرهنگسرای بانوان گفت: امسال یکی از سال های پربار در فعالیت های فرهنگی است که کارنامه فعالیت های کانون های مساجد نشان می دهد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: کانون ها در بستر مساجد با هدف مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان راه اندازی شده و هم اکنون بیش از 26 هزار کانون فرهنگی هنری در کشور فعال است که از این تعداد حدود 600 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان اردبیل فعالیت می کند.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: مسئولیت برنامه های مسجد محور بر عهده فعالان کانون های مساجد است که بی منت و جهادی کارهای فرهنگی را پیش می برند.

 

آمون عنوان کرد: هویت بخشی به نهاد کانون ها مساجد و شناساندن این مرکز فرهنگی در محلات از مهمترین برنامه های سال آینده در کانون های مساجد خواهد بود.

 

وی ادامه داد: حکم مدیران و فعالان کانون های مساجد به صورت فیزیکی صادر خواهد شد و در سال آینده به مدیران اهدا می شود و کارت اعضا نیز بزودی به اعضای فعالان کانون های مساجد برای هویت بخشی به این مجموعه اعطا می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان افزود: سازماندهی و شبکه سازی در فعالیت های فرهنگی از جمله برنامه های دیگر سال آینده است تا بتوانیم نیروهای مسجدی سازماندهی بهتری داشته باشد.

 

آمون اضافه کرد: جریان آفرینی و توانمندسازی نیروهای مسجدی از جمله برنامه های حوزه آموزشی هست و به ترتیب مدیران، ارکان و اعضا از مباحث آموزشی پیش بینی شده بهره مند خواهد شد.

 

وی یادآور شد: در حوزه بهبود و تعالی آموزشی 7 برنامه در بحث قرآن و عترت بر پایه مسابقه قرآنی «مدهامتان» برای عمل به منویات مقام معظم رهبری، برنامه «مادران قرآنی»، خانواده و سبک زندگی، حوزه کتابخوانی، رشد و تربیت که مهمترین محور آن پیوند مسجد و مدرسه، هیئت شهیده گمنام و کنشگری اجتماعی جزو اولویت ها است.

 

آمون بیان کرد: طرح رویش بچه های مسجد احسان که در مساجد استان، میزبان کلاس های تقویتی و تربیتی بود امسال به صورت پایلوت در 20 مسجد اجرایی شد و به اذعان معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) کشور که از کلاس های تقویتی استان بازدید داشتند یکی از موفق ترین استان ها در طرح های مسجد محور بود و قول مساعد برای سال آینده دادند که این تعداد مسجد به 100 مسجد افزایش خواهد یافت.

 

کد خبر 1257536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha