برکت در کار فرهنگی مردمی بودن آن است / کار در کانون های مساجد جهادی، داوطلبانه و دغدغه مندانه پیش می رود

رجبی گفت: برکت در کار فرهنگی مردمی بودن آن است و این از ویژگی های بارز کانون های مساجد که این نهاد فرهنگی به صورت مردم پایه اداره می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، امیر رجبی امروز (22 اسفندماه) در همایش تجلیل از فعالان کانون های مساجد استان اردبیل به مناسبت سی امین سالگرد تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در سالن فرهنگسرای بانوان گفت: مهمترین کار فعالان کانون های مساجد بحث تربیتی است و همانطور که اطلاع دارید چقدر فعالیت های تربیتی در این روزهای حساس هست.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: برکت در کار فرهنگی مردمی بودن آن است و این از ویژگی های بارز کانون های مساجد که این نهاد فرهنگی به صورت مردم پایه اداره می شود.

 

وی اعلام داشت: مخاطب فراگیر کانون های مساجد را کودک، نوجوان و جوان تشکیل می دهد و همه آنها آینده سازان کشور هستند و باید سرمایه گذاری ویژه در این خصوص صورت گیرد.

 

رجبی با اشاره به اینکه مسجد محور و مسجد پایه بودن از دیگر ویژگی های مهم کانون ها است که نشان می دهد ماهیت معنوی دارد، افزود: کانون های برجسته در بین نهادهای فرهنگی است زیرا محل فعالیت آنها در مسجد هست و امروز به تاثیرگذاری مساجد در محلات نیاز داریم.

 

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: مساجد اگر کارکرد اصلی خود را به صورت دقیق انجام دهد به قلب تپنده و مرکز و محور فعالیت اجتماعی تبدیل می شود زیرا مسجد فقط محل نماز و مراسمات نیست بلکه محور تحول و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در محلات است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یادآور شد: ویژگی دیگر کانون های مساجد شبکه سازی و سازمانی در جبهه انقلاب اسلامی است که در دورترین نقاط کشور نیز زنجیره و شبکه خدمت رسانی در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی را دارد.

 

رجبی تاکید کرد: کار در کانون های مساجد عاشقانه، جهادی، داوطلبانه و دغدغه مندانه پیش می رود و بدون چشمداشت و بی منت کارهای فرهنگی در مساجد را پیش می برند.

 

 

 

کد خبر 1257540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha