تشریح تمهیدات هلال احمر خراسان جنوبی در ایام نوروز/ خیمه‌‌های نماز ویژه مسافران برپا می‌شود

کاوسی در تشریح برنامه‌ها و طرح‌های نوروزی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در ایام نوروز ۱۴۰۲، از برپایی خیمه نماز و فضای دوستدار کودک در محل استقرار پست‌های ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمدعلی کاوسی-مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی- صبح امروز سه‌شنبه (۲۳ اسفند) در نشست خبری با اشاره به اینکه باتمام امکانات و توان امدادگران و داوطلبان هلال احمر درصدد هستیم که زمینه سفری ایمن و خوش را برای مردم فراهم کنیم، اظهار کرد: خراسان جنوبی شریان و محل عبور استان‌های بزرگ جنوبی و جنوب شرق است و در محورهای پر تردد طبس - فردوس و قاین - بیرجند- نهبندان نیاز است مردم و رانندگان رعایت کنند تا سفر نوروزی ایمنی داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه طرح راهنمای مسافران نوروزی در بحث پیشگیری و هشدار به مسافران و تأکید بر رعایت نکات ایمنی اجرا می‌شود، افزود: هدف از این طرح کمک به انجام سفر ایمن، کمک به آرامش مسافران با استفاده از راهنمایان جوانی که در ورودی شهرها هستند تا ظرفیت‌های گردشگری شهرها را معرفی کنند و ترویج فرهنگ ایثار و نوع‌دوستی در بین جوانان و غنی‌سازی اوقات فراغت است.

 

کاوسی از برپایی ایستگاه فرهنگی سلامت و خیمه نماز در ورودی‌های شهرها خبر داد و گفت: طرح امداد و نجات نوروزی با استقرار پایگاه‌های امداد و نجات در نقاط حادثه‌خیز از ۲۴ اسفندماه جاری تا ۱۵ فرودین ماه سال آینده اجرا خواهد شد و با تجهیز پایگاه فعلی سعی خواهد شد آمادگی امدادرسانی را داشته باشیم.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان فعال کردن ۵۴ پست نوروزی و پایگاه امداد و نجات، تصریح کرد: به ۲۱۴ خانه هلال آموزش‌های لازم ارائه شده است تا توصیه ایمنی به مردم داشته باشند.

 

وی ادامه داد: امسال پیش‌بینی ‌می‌شود استقبال از چادر مسافرتی بیشتر باشد بنابراین نیاز است که هشدارهای لازم و نکات ایمنی رعایت شود.

 

کاوسی به چالش سوخت‌کش‌ها و دوبانده نبودن جاده‌های استان اشاره کرد که سرعت خدمات‌رسانی به مصدومان حوادث را کاهش می‌دهد، گفت: چالش کویری بودن استان و جاده‌های طولانی نیز خسته‌کننده است و باعث خواب‌آلودگی رانندگان و متاسفانه افزایش حوادث جاده‌ای می‌شود که این چالش را باید با برپایی سیاه ‌چادرهایی برای استراحت و رفع خستگی مسافران مدیریت کنیم.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۹۵۰ حادثه جاده‌ای رخ داده که ۵۴۹ حادثه از نوع واژگونی و خستگی رانندگان بوده است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه سند تحول جمعیت هلا احمر خراسان جنوبی تا قبل از شهریور ماه 1402 آماده می‌شود، افزود: با پیگیری‌های استاندار استان و مساعدت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بالگرد بل ۴۱۲ با بالگرد بل ۲۰۵ قبلی مستقر در استان جایگزین شد و مناقصه پایگاه امداد هوایی در حال انجام و بارگزاری سامانه است.

 

اجرای طرح سحاب و خدمات بشر دوستانه در ایام نوروز

ابوالقاسمی، معاون جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نیز در این جلسه از اجرای طرح ملی خدمات بشر دوستانه توسط اعضای جوان و داوطلب جمعیت هلال احمر استان خبر داد و گفت: ما امسال ۱۳ پست ثابت و سیار در ورودی شهرها راه‌اندازی خواهیم کرد که ۳۸۷ نفر روز در پاپگاه‌های ثابت و ۷۲ نفر روز در پایگاه‌های سیار به مردم خدمت‌رسانی خواهند داشت.

 

وی افزود: همچنین فضاهای دوستدار کودکان در ایام نوروز ایجاد می‌شود تا در آنها با اقداماتی که انجام می‌شود به ایجاد شور و نشاط در کودکان کمک شود.

 

ابوالقاسمی با بیان اینکه جوانان هلال احمر در پست‌های سیار در قالب طرح سحاب به مسافران نوروز خدمات‌رسانی می‌کنند، عنوان کرد: طرح سحاب یا همان سفیران حمایت‌های امدادی و بشردوستانه شامل گروه‌های دوچرخه‌سوار هستند و در اوج تردد مسافران، خدمات بشر دوستانه ارائه می‌دهند.

 

 

 

کد خبر 1257604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha