سرانه فضای آموزشی در خراسان شمالی ۵.۳ مترمربع است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهز مدارس خراسان شمالی گفت: سرانه فضای آموزشی در کشور به ازای هر دانش آموز ۵.۲ مترمربع است که این رقم در سطح استان به ازای هر دانش آموز ۵.۳ مترمربع و از میانگین کشوری بالاتر است.

امین فلاح - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: قبل از انقلاب دوهزار و 278 کلاس درس آموزشی با زیربنای 226 هزار و 624 مترمربع، دایر بود که با اقدامات ارزنده انقلاب اسلامی و احداث مدارس جدید این تعداد به، 44 هزار و 282 کلاس درس با زیربنای، 280 هزار و 52 مترمربع افزایش یافت.

 

وی با اشاره به تعداد فضای آموزشی این استان خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب تعداد فضای غیر آموزشی در استان خراسان شمالی، 64 فضا با زیربنای 14 هزار و 807 متر و آموزشی 565 فضا بود.

 

فلاح عنوان کرد: پس از انقلاب اسلامی و با احداث مدارس جدید، تعداد فضای آموزشی به 835 مورد، غیرآموزشی 413 مورد با 113 هزار و 57 مترمربع، سالن ورزشی با 52 مورد و زیربنای 40 هزار و 207 مترمربع، استخر دانش آموزی چهار باب با زیربنای 6 هزار و 252 متر مربع و چمن مصنوعی 58 مورد با زیربنای چهار هزار و 900 مترمربع افزایش یافت.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی تصریح کرد: همچنین سرانه فضای آموزشی در کشور به ازای هر دانش آموز ۵.۲ مترمربع است و در سطح استان به ازای هر دانش آموز ۵.۳ مترمربع است.

 

۱۸۷ هزار و ۷۵ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از دو هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۷ هزار و ۱۰۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

 

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۸ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

کد خبر 1257616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha