ایجاد پایگاه های قرآنی در مساجد، مهمترین اقدام و راهبرد قرآنی کانون های مساجد منتخب در سال۱۴۰۲

میرزایی نسب با اشاره به رویکرد فعالیت های قرآنی ستاد کانون های مساجد کشور گفت: طرح « پایگاه های قرآنی» در بیش از ۳۰۰ کانون مساجد در سطح کشور اجرا می شود.

مجتبی میرزایی نسب، مدیر فرهنگی و تولید محتوا ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، با اشاره به فعالیت های ستاد کانون های مساجد کشور در زمینه قرآنی گفت: یکی از اتفاقاتی که در معاون فرهنگی ستاد کشور دنبال می شود در زمینه فعالیت های فرهنگی و پایگاه های قرآنی در سطح مساجد کشور است.

 

وی افزود: در طرح « پایگاه های قرآنی» در سطح کشور سعی کرده ایم به صورت تخصصی تر وارد حوزه قرآن در مساجد شویم و مساجد را به صورت محله ای در این بخش فعال کنیم.

 

میرزایی نسب بیان کرد: در این طرح 10 تا 15 استان به صورت پایلوت انتخاب می شوند و به صورت پایلوت طرح را اجرا می کنند.

 

مدیر فرهنگی و تولید محتوا ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور ادامه داد: در ادامه نیز در هر استان 5 یا 6 کانون به عنوان کانون های محوری انتخاب می شوند که به صورت شاخه ای نیز تعداد 5 کانون را زیر نظر خود فعال می کنند.

 

وی گفت: به این صورت تعداد حدود 300  کانون مجری طرح « پایگاه قرآنی » می شوند و فعالیت های قرآنی را اجرا می کنند.

 

میرزایی نسب بیان کرد: پایگاه های قرآنی از مطالبات حضرت آقا است که اولین هدف ما عملیاتی شدن فرمایش حضرت آقا است و در کنار آن نیز جمع شدن فعالیت های قرآنی در بستر مساجد را دنبال می کنیم.

 

وی گفت: در این فضا به صورت هفتگی برنامه ها و فعالیت های قرآنی از جمله مسابقات به صورت محله ای اجرا می شود و امیدواریم بتوانیم جذب جوانان و نوجوانان را در مساجد داشته باشیم.

 

مدیر فرهنگی و تولید محتوا ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور بیان کرد: مخاطبین این طرح نیز شامل نوجوانان در دو گروه برادران و خواهران به صورت محله ای است که از سنین ۱۲ تا ۱۸ سال در این طرح شرکت می کنند و به نوعی شرایط برای آنها ایجاد می شود تا فراگیری و آموزش و کادر سازی را داشته باشیم.

 

وی در پایان گفت: ورود به خانه های خدا و مساجد به نوعی توفیقی برای ما است که امیدواریم بتوانیم به بچه های مساجد خدمت کنیم.

کد خبر 1257637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha