برنامه های کانون های مساجد متناسب با علاقه جوانان باشد

غیرتی با بیان اینکه برنامه های کانون های مساجد باید به روز و متناسب با علاقه جوانان باشد، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد، محل نقش آفرینی جوانان و نوجوانان است لذا باید فعالیت ها و نقش ها در مساجد به جوانان واگذار شود تا به خودباوری برسند.

محمدرضا غیرتی-فرماندار زیرکوه-در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد، شبکه عظیم اجتماعی هستند که ظرفیت های فراوان و ارزشمندی در جهت توسعه فرهنگ اصیل اسلامی دارند.

 

وی در ادامه بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند با آسیب شناسی جامعه و ارائه طرح و ایده به شوراهای فرهنگ عمومی در ایجاد نشاط اجتماعی و اشاعه ارزش های اسلامی و انقلابی نقش موثری ایفا کنند.

 

فرماندار زیرکوه با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد، محل نقش آفرینی جوانان و نوجوانان است، ادامه داد: لذا باید فعالیت ها و نقش ها در مساجد به جوانان واگذار شود تا به خودباوری برسند.

 

غیرتی در ادامه گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد جهت جذب جوانان و نوجوانان به مساجد باید مشوق هایی از جمله اردوهای تفریحی، زیارتی و علمی در نظر گرفته شود و تهیه حداقل امکانات و زیرساخت های لازم در این راستا لازم و ضروری است.

 

وی عنوان داشت: فعالیت ها و برنامه های کانون های مساجد باید به روز و متناسب با علاقه جوانان و نیاز روز جامعه بدون تحمیل و تحکم در جهت رشد استعدادهای آنان باشد.

 

فرماندار زیرکوه در خصوص نقش کانون ها در جهت کاهش آسیب های اجتماعی گفت: هر میزان که پیوند جوانان و نوجوانان با مراکز فرهنگی از جمله کانون های مساجد بیشتر شود، اوقات فراغت جوانان پر خواهد شد و فکر و ذهن جوانان در جهت صحیح و فراگیری آموزه های دینی به کار برده می شود.

 

غیرتی ادامه داد: در این صورت جوانان از افکار منحرف و گمراه کننده به دور خواهند بود و از نیروی جوانی در امورات مثبت جامعه استفاده خواهند کرد و این هدف گذاری مطمئنا باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شود.

 

وی با اشاره به فعالیت کانون های مساجد در شهرستان مرزی زیرکوه گفت: کانون های مساجد در شهرستان زیرکوه با مشارکت جوانان فعالیت خوبی دارند و البته لازم است توسط دستگاه های اجرایی مرتبط مورد حمایت و تشویق قرار گیرند.

 

 

کد خبر 1257660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha