مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی در خبرگزاری شبستان حضور یافت

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی به منظور آشنایی و عرض تبریک فرارسیدن سال نو در خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی حضور یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حسن رضوی -مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی- امروز (23 اسفند) به منظور آشنایی با فعالیت ها و عرض تبریک فرارسیدن سال نو در خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی حضور یافت.

 

رضوی در این بازدید گفت: تعاون روستایی بحث تامین کالاهای مایحتاج مردم و رساندن این کالاها به روستاها را از همان ابتدای تاسیس بر عهده داشته است.

 

وی با بیان اینکه تعاون روستایی قدمت طولانی دارد، افزود: اهداف این سازمان ابعاد مختلف نیازهای مردم روستایی را در بر می گیرد و نقش اساسی این شبکه در دوران دفاع مقدس ایفا کرده است.

 

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی در ادامه عنوان کرد: اگر اهداف و راهبردهای تعاون روستایی به خوبی و درستی اجرایی شود قطعا عدالت اجتماعی محقق خواهد شد و اقتصاد با این تعاونی ها به دست خود مردم خواهد افتاد.

 

رضوی ادامه داد: این شبکه را متاسفانه در دولت قبلی بسیار تخریب کردند و به دنبال فروش تعاون روستایی به بخش خصوصی بودند اما در دولت مردمی سیزدهم بحث تعاون روستایی قوت یافته است و دولت سیزدهم بر روی احیای جهاد مردمی تاکید دارد و مقرر شده که این بحث از تعاون روستایی آغاز شود.

 

وی بیان داشت: با همه این فراز و فرودهای در حال حاضر بیش از ۲۰۰ تشکل فعال روستایی با ۱۹۷ هزار نفر عضو در استان داریم که نشان دهنده گستردگی این شبکه است و تشکل ها در تمامی نقاط حضور دارند و امیدواریم در دولت سیزدهم با حمایت ویژه مسئولان بتوانیم جهادی عمل کنیم.

 

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی در مورد خریدهای تضمینی گفت: امسال ۳۰ درصد از خرید مستقیم گندم به تعاون روستایی واگذار شده است و خریدهای حمایتی از جمله زعفران نیز بر عهده تعاون روستایی قرار دارد و نقش منفعتی نداریم و به دنبال حمایت از کشاورزان هستیم.

 

حجت الاسلام علی محقی-سرپرست ستادکانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی- هم در این جلسه اظهار داشت: ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد، گسترده ترین نیروی مردمی بعد از نهاد بسیج است.

 

وی بیان کرد: مدیران کانون ها از خود مردم هستند و کم هزینه ترین نهاد محسوب می شوند و با کمترین هزینه فرهنگی در کشور در حال فعالیت هستند.

 

حجت الاسلام محقی با بیان اینکه از ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان تاثیرگذارترین نهاد فرهنگی در کشور یاد می شود، گفت: این شبکه گسترده در استان ۶۸۰ کانون دارد که ۶۰ درصد روستایی و ۴۰ درصد شهری است و بستر عملیات فرهنگی این نهاد، مساجد هستند.

 

سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی به حوزه تعاون روستایی اشاره کرد و افزود: ظرفیت کانون های مساجد در زمینه فرهنگی در روستاها می تواند در اختیار تعاون روستایی قرار گیرد و تعاون روستایی می تواند از این ظرفیت در راهبردهای جدید استفاده کند.

 

وی ادامه داد: ۱۶ گروه سرود در خراسان جنوبی فعالیت دارند که ۶ گروه در کشور مطرح هستند و آمادگی داریم تا یک تفاهم نامه در زمینه فرهنگی با تعاون روستایی منعقد کنیم.

 

حجت الاسلام محقی در خصوص  خبرگزاری شبستان گفت: مجموعه دولت و حاکمیت نگاه ویژه ای به خبرگزاری شبستان دارند و این ظرفیت تبلیغی مجموعه شبستان مثال زدنی است.

 

سرپرست ستادکانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی بیان کرد: نقش خبرگزاری شبستان در جامعه جهت بازآفرینی امید می تواند به همه مجموعه ها از جمله تعاون روستایی کمک کند تا خدمات این سازمان را به جامعه در حوزه رسانه ای ارائه دهد.

 

زینب رمضانی-مدیر خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی- نیز در این جلسه گفت: خبرگزاری شبستان از سال ۸۴ در خراسان جنوبی فعالیت دارد و تخصص آن پرداخت به حوزه فرهنگ، دین و اندیشه است و در کنار این رویکرد از سایر حوزه ها غافل نشده ایم.

 

وی در خصوص برگزاری جشنواره زرشک گفت: بحث رسانه ای این جشنواره بر عهده خانه مطبوعات گذاشته شد و بیش از یک هزار خبر در این راستا تولید و منتشر شد و شاهد یک اتفاق بزرگ در زمینه بحث معرفی محصولات استراتژیک استان بودیم.

 

رمضانی ادامه داد: خبرگزاری شبستان از بحث تبلیغات نیز تیزر این جشنواره را در تمامی صفحات خود منتشر کرد و بازتاب خوبی در استان های مختلف داشت و در بحث تولید محتوای خبری این جشنواره، خبرگزاری شبستان توانست جز سه رسانه برتر استان معرفی شود.

 

مدیر خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی با توجه به اینکه سال آینده خانه سرود استان به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد راه اندازی می شود، گفت: پیشنهاد داریم تا بحث تولید یک سرود خاص محصولات استراتژیک استان با کمک بچه های مسجد در دستور کار قرار گیرد.

 

 

 

کد خبر 1257663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha