امر به معروف و نهی از منکر باید به باور عمومی تبدیل شود

حجت الاسلام مهدوی نیا با بیان اینکه امر به معروف ونهی از منکر شامل همه عرصه های اجتماعی است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید به باور عمومی تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام و المسلمین یونس مهدوی نیا، امروز در همایش گرامیداشت یاد و خاطره شهدای امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان، مراسم تجلیل از خانواده های معظم شهدای امر به معروف و نهی از منکر و دبیران موفق شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات، نهادها، بانک ها، مراکز آموزش عالی، مساجد،هیئت های مذهبی و اصناف ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر ریشه در فطرت انسانی، سنت نبوی و عقل و اندیشه انسانی دارد.

 

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان افزود: در مکتب اسلام امر به معروف و نهی از منکر و سالم سازی  محیط هم ردیف واجبات دینی چون نماز ذکر شده است.

 

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر را می توان نوعی روان درمانی هدایتی دانست، خاطرنشان کرد: فرقی در اجرای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر بین زن و مردم وجود ندارد.

 

حجت الاسلام مهدوی نیا با اشاره به اینکه همه مردم جامعه اسلامی در برابر اجرای این فریضتین  مسئول هستند، خاطرنشان کرد: برای احیای فریضتین امر به معروف و نهی زا منکر باید فرهنگ عدم بی تفاوتی در جامعه نهادنیه و این مهم تبدیل به باور عمومی شود.

 

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان با اشاره به اینکه امروز دشمنان با بهره گیری از ابزارهای مختلف به دنبال تضعیف نظام مقدس اسلامی هستند، اظهار کرد: ترویج و نهادینه سازی فریضتین امر به معروف و نهی از منکر نقش مهمی در مقابله با توطئه های دشمنان دارد.

 

در این مراسم از خانواده های معظم شهدای امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان تجلیل شد.

 

همچنین با معرفی شوارهای امر به معروف و نهی از منکر موفق استان، از دبیران  موفق شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات، نهادها، بانک ها، مراکز آموزش عالی، مساجد،هیئت های مذهبی و اصناف ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان تقدیر شد.

کد خبر 1257666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha