برگزاری مراسم سالگرد شهادت «مهدی باکری» در کرمانشاه

مراسم بزرگداشت یاد و خاطره سردار بزرگ سپاه اسلام «شهید مهدی باکری» با حضور مردم شهید پرور کرمانشاه برگزار می شود.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، بمناسبت سی و هفتیمن سالگرد شهادت سردار بزرگ سپاه اسلام شهید مهدی باکری و شهدای اسفندماه  مراسم بزرگداشت روز پنجشنبه، ۲۵ اسفندماه در مسجد ثارالله شهرک ظفر شهر کرمانشاه برگزار می شود.

 

براساس این گزارش، این مراسم با سخنرانی و روایتگری حاج حسین کاجی و مداحی رامین نعیمی بعد از نماز مغرب و عشا برگزار خواهد شد.

 

همچنین، مهدی باکری  یکی از مفاخر تایخ استان آذربایجان و یکی از قهرمانان ملی این مرز و بوم است که  در سال ۱۳۳۳ در میاندوآب  در یک خانواده مذهبی بدنیا آمد و بیست و پنجم بهمن سال ۱۳۶۳  در عملیات بدرکه در شرق دجله فرماندهی لشگر عاشورا را به عهده داشت که بر اثر اصابت گلوله به دیدار محبوبش شتافت. پیکر پاک این فرمانده 30 ساله چون مرواریدی در صدف پنهان ماند

 

سردار شهید مهدی باکری در روز ۲۵ اسفند سال ۱۳۶۳ و طی «عملیات بدر» به خاطر شرایط حساس عملیات، طبق معمول به خطرناک‌ترین صحنه‌های کارزار وارد شد و در حالی که رزمندگان لشکر را در شرق دجله از نزدیک هدایت می‌کرد، تلاش می‌کرد تا مواضع تصرف شده را در مقابل پاتک‌های دشمن تثبیت کند که در نبردی دلیرانه، براثر اصابت تیر مستقیم مزدوران عراقی، به شهادت رسید.

 

در قسمتی از وصیت نامه این شهید بزرگوار آمده است، وصیت به مادرم و خواهران و برادرهایم و فامیل‌هایم که بدانید اسلام تنها راه نجات و سعادت ماست. به یاد خدا باشید و فرامین خدا را عمل کنید. پشتیبان و از ته قلب مقلد امام باشید. اهمیت زیاد به نماز و دعاها و مجالس یاد ابا عبدالله و شهدا بدهید که راه سعادت و توشه آخرت است.

 

همواره تربیت حسینی و زینبی بیابید و رسالت آنها را رسالت خود بدانید و فرزندان خود را نیز همانگونه تربیت بدهید که سربازانی با ایمان و عاشق شهادت و علمدارانی صالح، وارث حضرت ابوالفضل، برای اسلام ببار آیند.

 

 

کد خبر 1257698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha