حمایت کمیته امداد خوزستان از ۱۶۰۰ خانواده زندانی

شیبه، گفت: یک هزار و ۶۰۰ خانواده به دلیل زندانی بودن سرپرست، تحت حمایت هستند و از خدمات کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، جمال شیبه، عصر امروز (23 اسفند) در مراسم آزادسازی 90 زندانی جرایم غیرعمد با کمک خیرین از زندان‌های خوزستان، اظهار کرد: بیش از یک‌ هزار و 600 بسته معیشتی به ارزش 20 میلیارد ریال با همکاری سازمان زندان ها، خیرین در اختیار خانواده زندانیان استان خوزستان قرار گرفت.

 

مديركل كميته امداد خوزستان، با بیان اینکه در شرایط فعلی هزار و 600 خانواده زندانی در استان تحت حمايت کمیته امداد قرار دارند، افزود: همه این افراد از مجموع خدمات در قالب معیشت، اشتغال، كمک هزينه تحصيلی، مشاوره و ... متناسب با نیازشان بهره مند هستند.

 

وی اضافه کرد: کمیته امداد خوزستان آمادگی دارد تا زندانیان را با ارائه آموزش های مهارتی به سمت اشتغالزایی و ایجاد درآمد هدایت کند چراکه اشتغالزایی و توانمندسازی، مانع بازگشت زندانی به زندان است.

 

شيبه، با اشاره به حمایت‌های این نهاد از خانواده‌های زندانیان نیازمند، ابراز کرد: تلاش می کنیم زمینه اشتغال افراد تحت حمایت را فراهم کنیم تا بتوانند با اتکاء به توانایی های خود زندگی شایسته ای داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه هدف ما از همکاری و تعامل با دستگاه قضایی، جلوگیری از آسیب به خانواده های زندانیان است، تصریح کرد: در راستای افزایش اثربخشی خدمات معاونت حمایت و سلامت به خانواده زندانی با سازمان زندان ها و انجمن حمایت زندانیان اقدامات تأمینی و تربیتی همکاری و تعامل مناسبی داریم.

 

مديركل كميته امداد خوزستان، در خصوص نحوه شناسایی خانواده‌های زندانی نیازمند، خاطر نشان کرد: خانواده‌های نیازمند می‌توانند با ورود به سامانه سها، اطلاعات خود را وارد کرده و کمیته امداد بر اساس استعلام صورت گرفته به هر خانواده‌ای که نیازمند کمک باشد خدمات ارائه می‌کند.

 

صادق جعفری چگنی، نیز عنوان کرد: توانمندسازی زندانیان و خانواده‌های آنان یکی از اهداف این انجمن است که می‌تواند پس از آزادی مددجویان از زندان در شکل‌گیری زندگی سالم برای آنان موثر باشد. 

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان، ادامه داد: امروز به همت انجمن حمایت از زندانیان استان و کمک‌های مالی شرکت فولاد خوزستان و جمعی از خیرین استان، بدهی 90 نفر از محکومان مالی جرائم مالی غیرعمد استان به مبلغ 2 میلیارد و 100 میلیون تومان پرداخت و با فراهم شدن زمینه‌ آزادی این مددجویان، به کانون خانواده بازگشتند. 

 

وی یاد آور شد: همچنین یک هزار و 600 بسته معیشتی به ارزش 2 میلیارد تومان به خانواده‌های زندانیان تحت پوشش کمیته امداد و انجمن حمایت از زندانیان استان اهدا شد.

 

گفتنی است، در این مراسم که توسط انجمن حمایت از زندانیان استان خوزستان برگزار شد، 90 زندانی جرائم غیرعمد، با کمک خیرین آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

 

کد خبر 1257713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha