۹۶ کردستانی در چهارشنبه سوری مصدوم شدند

پیرا گفت: تاکنون در استان کردستان ۹۶ نفر دچار جراحت ناشی از حوادث چهارشنبه‌سوری شده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، رضا پیرا _رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان_ اظهار کرد: تاکنون ۹۶ نفر دچار جراحت ناشی از حوادث چهارشنبه‌سوری شده‌اند که ۱۹ نفر آنها دچار ترومای دست، ۱۸ نفر دچار سوختگی، ۳۷ نفر هم ترومای چشم، ۱۰ نفر از ناحیه صورت، سه نفر ترومای پا، یک نفر سر، یک نفر ترومای گوش و یک نفر نیز دچار آسیب شکمی شده است.

 

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: از این افراد مصدوم شده، ۶۶ نفر جوان و ۳۰ نفر هم کودک و از نظر جنسیت هم ۷۱ نفر مرد و ۲۵ نفر زن هستند.

 

پیرا همچنین از قطع دو دست یک نوجوان ۱۲ ساله کامیارانی در حوادث امشب خبر داد.

 

*مصدومیت ۱۰ نفر بیجاری


بر اساس اعلام سارا اهوان- مدیر شبکه و بهداشت و درمان شهرستان بیجار- نیز ۱۰ نفر از شهروندان بیجاری در مراسم چهارشنبه سوری دچار مصدومیت شدند.

 

وی افزود: در این حوادث ٩ آقا و يك خانم از ناحیه دست و پا و پهلو دچار آسیب شدند که کم سن‌ترین مجروح نوجوان ١٦ ساله و بیشترین سن را در میان مجروحین مردی  ۳۵ساله داشت.

 

آهوان در پایان ضمن آرزوی سلامتی برای مجروحین این حوادث از مردم خواست که مراسم شب عید خود را با احتیاط بیشتر برگزار کنند تا از این قبیل حوادث جلوگیری شود.

کد خبر 1257727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha