محبت،از انقلابی‌ترین شاعران این روزگار بود

صفدری، با اشاره به اینکه استاد محمد جواد محبت از شاعران توانا و چهره‌های ماندگار و نام آشنای کرمانشاه و کشور است ،گفت: او از انقلابی‌ترین شاعران این روزگار بود که دغدغه آموزش و آموختن به فرزندان شهدا را داشت .

علی صفدری ، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه ، ضمن تسلیت بمناسبت درگذشت سید محمدجواد محبت شاعر برجسته کرمانشاهی ، گفت: سید محمدجواد محبت از این دست شاعرانی بود که هم معناگرا هم سخن‌آرا بودند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه ، افزود: مرحوم استاد محبت در سال ۱۳۲۲ در شهر کرمانشاه به دنیا آمد لذا کودکی و تحصیلات خود را در کرمانشاه گذراند و سپس به عنوان معلم در روستاهای قصرشیرین به خدمت مشغول شد، شعرهای او از سال ۱۳۴۰ تا ۱۳۵۴ در مجلات توفیق، خوشه، روشنفکر، دریچه، تهران مصور و هفته‌ نامه مشیر چاپ شده است.

 

وی خاطر نشان کرد:ایشان یکی از چهار شاعری بود که جایزه شعر فروغ به او اختصاص داده شد و پس از طی مراحل تحصیل به استخدام آموزش و پرورش درآمد.و در سال ۶۲ برای ویرایش کتاب های درسی به سازمان برنامه ریزی و تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش دعوت و از سال ۱۳۶۳ شعرهای فصل ها، نماز و دو کاج و آشنای همیشه خوب او در کتابهای فارسی دوم و سوم و چهارم و پنجم ابتدایی به چاپ رسید.

 

 

وی صفدری تصریح کرد:محبت همچنین در زمینه نقد شعر و قصه‌نویسی فعال بود او از آغاز فعالیت خود تا به امروز با کانون شعرا و نویسندگان امور تربیتی اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه و انجمن‌های ادبی رشید یاسمی، شعر جوان و ادیبان ایران همکاری داشت همچنین شاعر آیینی و ولایتمدار در کنار شعرهایی که در مدح ائمه اطهار و اهل بیت از خود به یادگار گذاشته و آثاری درخشان در حوزه شعر دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در کارنامه ادبی خود دارد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه ، اظهار کرد: مرحوم محمد جواد محبت در سن ۸۰ سالگی بر اثر عارضه قلبیدر بیمارستان امام علی کرمانشاه به دیار باقی شتافتند، همچنین مراسم تشییع و تدفین این شاعر گرانقدر روز جمعه۲۶ اسفند ماه  جاری در قطعه هنرمندان آرامستان باغ فردوس کرمانشاه برگزار می‌شود.

 

 

 

 

 

کد خبر 1257728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha