مساجد جیرفت به استقبال ماه رمضان رفتند

حجت الاسلام حسین محمدی گفت: متاسفانه تعدادی از مساجد در روستاها به دلیل عدم حضور مبلغین دائمی به صورت مقطعی و تنها در ایام خاص همچون ماه رمضان و ماه محرم فعال و پویا می شوند.

حجت الاسلام حسین محمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با اشاره به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، گفت: در سطح شهرستان جیرفت ۳۲۰ مسجد قرار دارد که در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان و سال نو به همت هیئت امناها غبارروبی شدند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت افزود: از این تعداد قریب ۶۰ مسجد در مرکز شهر جیرفت واقع شده اند که به دلیل حضور روحانی مستقر به صورت دائم فعال هستند.

وی ابراز کرد: متاسفانه تعدادی از مساجد در روستاها به دلیل عدم حضور مبلغین دائمی به صورت مقطعی و تنها در ایام خاص  همچون ماه رمضان و ماه محرم فعال و پویا می شوند.

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: ما با کمبود روحانیون تبلیغی به صورت دائم مواجه هستیم و به دلیل گستردگی منطقه تعداد مبلغین بومی پاسخگوی نیاز ما نیست.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت اضافه کرد: در حال حاضر ۱۰۹ مبلغ بومی در منطقه داریم و برای ماه مبارک رمضان درخواست ۷۰ مبلغ غیر بومی داده ایم تا در مساجد مستقر شوند و مردم از برکات این ماه مبارک فیض بیشتری ببرند.

وی با اشاره به این که سعی داریم برنامه های ماه رمضان امسال متفاوت تر از سال های گذشته برگزار شود، عنوان کرد: برنامه های تدارک دیده شده برای ماه مبارک رمضان حول محور مباحث قرآنی هستند.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: این برنامه ها شامل برپایی محافل انس با قرآن کریم، جلسات جزء خوانی قرآن کریم، اجرای مسابقات قرآنی و پاسخ به سوالات شرعی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت بیان کرد: قصد داریم ویژه برنامه جزء خوانی قرآن کریم را به صورت متمرکز در مساجد یک تا ۳ نقطه از سطح شهر اجرا کنیم.

وی ابراز کرد: ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد رکن اصلی برگزاری ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان هستند و ان شاءالله با تدارک مساجد شاهد حضور پررنگ مردم در خانه های خدا باشیم.

حجت الاسلام محمدی از برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ خبر داد و گفت: این همایش امسال همزمان با آغازین روزهای ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

کد خبر 1257731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha