نیازمند تولید گفتمان در عرصه فعالیت های فکری و فرهنگی هستیم

عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: امروزه یکی از مهم ترین الزامات در راستای فعالیت های فکری و فرهنگی، تولید گفتمان مناسب و معرفی درست آن در سطح جامعه است.

دکتر ابوالفضل گایینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به این که عصاره و مغز فعالیت های فرهنگی، فکر و اندیشه مرتبط با این مساله است، گفت: با توجه به اهمیت و حساسیت مساله فرهنگ باید برای حل معضلات و مشکلات فرهنگی، قبل از هر چیز فکر و اندیشه و رویکرد عالمانه، دقیق و همه جانبه به عرصه های فرهنگی وجود داشته باشد، به این خاطر که بدون شناخت و درک لازم در این زمینه نمی توان اقدام اصلاح گرایانه ای انجام داد.

 

وی با بیان این که رویکرد شعاری و نگاه سطحی به مسایل فرهنگی ما را به هدف نائل نمی کند،افزود: چنانچه ما به بیانات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در زمینه مسایل فرهنگی و نوع نگاه و انتظارات جامعه و حاکمیت اسلامی به آن دقت نماییم به خوبی متوجه می شویم که چقدر فرهنگ در ساختار حاکمیت اسلامی حائز اهمیت است و حتی ایشان به صراحت در بیانات متعدد بیان داشته اند که فرهنگ اساساً از اقتصاد مهم تر است.

 

استاد حوزه و دانشگاه همچنین گفت: به همین خاطر است که اساساً یک مسئول و مدیر در جامعه اسلامی، نمی تواند و حق ندارد که نسبت به چنین مساله مهمی که همه روزه با زندگی عادی مردم به شکل مستقیم و یا غیرمستقیم ارتباط پیدا می کند، بی تفاوت یا کم تفاوت باشد.

 

وی تصریح کرد: واقعیت آن است ما برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی ناگزیر از توجه به فرهنگ و تلاش برای حل مشکلات فرهنگی هستیم و در عرصه فرهنگی نیز به شدت محتاج تولید گفتمان فکری آن هم ناظر به اولویت های جامعه می باشیم.      

کد خبر 1257757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha