دانشگاه اسلامی المصطفی(ص) در کامپالا افتتاح شد

دانشگاه اسلامی المصطفی(ص) با حضور شخصیت‌های دستگاه دیپلماسی، دانشگاهیان، رؤسای دانشگاه‌ها، مقامات مذهبی و دولتی در کامپالا در اوگاندا افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مراسم افتتاحیه دانشگاه اسلامی المصطفی(ص) با حضور شخصیت‌های دستگاه دیپلماسی، دانشگاهیان، رؤسای دانشگاه‌ها، مقامات مذهبی و دولتی و نیز تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف در محل جدید این دانشگاه واقع در منطقه کینگرا - حاشیه شهر کامپالا برگزار شد.

شرکت کنندگان از قسمت‌های مختلف دانشگاه بازدید به عمل آورده و پس از آن لوح یادبود این دانشگاه رسماً توسط سفیر محترم کشورمان و جمعی از مسئولین کشور اوگاندا رونمایی گردید.

حجت الاسلام والمسلمین دهقانی، رئیس دانشگاه اسلامی المصطفی(ص) طی سخنان کوتاهی از سفارت جمهوری اسلامی ایران و نیز دولت اوگاندا به دلیل بسترسازی مناسب و نیز حمایت‌های صورت گرفته در راستای افتتاح این دانشگاه قدردانی کرد.

سید عامر حیدر عابدی، رئیس هیئت امناء دانشگاه‌های کامپالا و اسلامی المصطفی(ص) با اشاره به حدیث نبوی (ص) که فرموده اند: "به دنبال فراگیری علم باشید، اگرچه در چین باشد." به ضرورت دانش افزایی اشاره کرد.

بدرو کاتریگا، معاون دانشگاه کامپالا در سخنانی، فعالیت بیست ساله دانشگاه اسلامی المصطفی(ص) در اوگاندا را به دانشجویان و کارکنان این دانشگاه تبریک گفت و به وجود همکاری‌های مؤثر در حوزه‌های آموزش، فرهنگ، علم و فن آوری میان دانشگاه‌های کامپالا و اسلامی المصطفی (ص) اشاره کرد.

 حجت الاسلام والمسلمین کریمی، معاون فرهنگی - تربیتی جامعه المصطفی(ص) العالمیه ضمن تبریک افتتاح دانشگاه اسلامی المصطفی(ص) و نیز ولادت باسعادت امام مهدی(عج)، گفت: جامعه المصطفی(ص) العالمیه فرصت‌های برابری را بدون تبعیض در اختیار همه مردم می‌گذارد. اسلام زن را در کانون توجهات خود قرار داده و برخلاف نگاه کشورهای غربی به زن، جایگاه ویژه‌ای را برای زنان در جامعه در نظر گرفته است.

مجید صفار، سفیر جمهوری اسلامی ایران در اوگاندا ضمن تبریک افتتاح دانشگاه اسلامی المصطفی(ص) خاطرنشان کرد که ایران نوآوری و تخصص را از طریق انجام پروژه های مختلف به کشور اوگاندا منتقل خواهد کرد.

وی به پیشرفت زنان ایرانی در زمینه‌های آموزش عالی، پزشکی، مهندسی، فنی، علمی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: باید زمینه‌های لازم برای حضور زنان در جامعه فراهم شود و نقش زنان در جامعه به رسمیت شناخته شود و برای حمایت از زنان در همه عرصه ها تلاش کرد.

در ادامه، کمیسر آموزش عالی اوگاندا مطرح کرد: امیدوارم شاهد فعالیت دانشگاهی باشیم که امکانات و زمینه‌های مناسبی را برای دانشجویان اوگاندایی فراهم کرده و تغییر خوبی در جامعه دانشگاهی اوگاندا ایجاد شود.

آخرین سخنران این وبینار، احمد کیسوله؛ مشاور ارشد رئیس جمهور اوگاندا در امور خاورمیانه و سفیر سابق این کشور در ایران و عربستان سعودی بود. وی افتتاح دانشگاه اسلامی المصطفی (ص) را به رئیس جمهور و مردم اوگاندا تبریک گفت و در پایان از مردم اوگاندا درخواست کرد تا فرزندان خود را برای کسب دانش و مهارت‌های قابل استفاده، به دانشگاه فرستاده و در این خصوص حمایت‌های لازم را از آنها داشته باشند.

کد خبر 1257827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha