تفاهم نامه منشور اقامه نماز در مدارس غیردولتی و هیأت أمنایی منعقد شد

صالحی از امضای تفاهمنامه منشور اقامه نماز در مدارس غیردولتی و هیأت أمنایی توسط دکتر سيد احمد زرهاني قائم مقام ستاد اقامه نماز و دکتر احمد محمودزاده معاون وزير و رئيس سازمان مدارس غیردولتی و هیأت أمنایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «حامد صالحی» مدیر روابط عمومی ستاد اقامه نماز از امضای تفاهم نامه منشور اقامه نماز در مدارس غیردولتی و هیأت أمنایی توسط دکتر سيد احمد زرهاني قائم مقام ستاد اقامه نماز و دکتر احمد محمودزاده معاون وزير و رئيس سازمان مدارس غیردولتی و هیأت أمنایی خبر داد.

 

وی افزود: بر اساس این تفاهمنامه سازمان مدارس و مراكز غير دولتي و توسعه مشارکت های مردمی با حمایت ستاد اقامه نماز بر اساس تفاهم نامه دو سالانه منعقده فی ما بین ستاد اقامه نماز و وزارت آموزش و پرورش، اقامه نماز را در مدارس به لحاظ كمي و كيفي بهسازي و تقویت می کند تا از این رهگذر اسباب رشد معنوی آینده سازان انقلاب اسلامی را فراهم شود.

 

وی گفت: منشور اقامه نماز در مدارس غیردولتی و هیأت أمنایی مقدمه ای بر این اقدام شايسته است تا با تشريك مساعي اولياء مدرسه و خانواده اسباب تحول مطلوب و مورد نظر فراهم گردد و مهمترین اصل در اجرای این منشور توجه به خود انگیختگی دانش آموزان و مشارکت بدون اکراه و داوطلبانه آنان در برنامه های ترویج فرهنگ و معارف نماز و اقامه آن است که با تفضل الهی و عنایت مؤسسان ، مدیران و معلمان عزیز و مشارکت والدین محترم تحقق می یابد.

 

مدیر روابط عمومی ستاد اقامه نماز  هدف اصلی این تفاهمنامه را ایجاد بسترهای مناسب برای تقويت شايستگي هاي اعتقادي، اخلاقي و عبادي مديران ، معلمان ، دانش آموزان به منظورحضورآگاهانه نسل نو دراحياء فرهنگ اقامه نماز عنوان کرد.

 

صالحی نقش و رسالت مدارس در اقامه نماز را بر اساس تفاهمنامه شامل تشکیل اتاق فکر نماز، هياًت انديشه ورز نماز، تجهیز و بروزرساني کتابخانه مدرسه به کتب مرتبط با نماز، اهتمام در برگزاری مراسم نماز جماعت و آموزش معارف و اذکار نماز به دانش آموزان، اهتمام در برگزاری مسابقات کتابخوانی با موضوع نماز و برنامه ريزي جهت برقراری تعامل و ارتباط معنادار بين مدرسه و مسجد محل برشمرد.

 

وی با اشاره به تعهدات دو طرف در تفاهمنامه، گفت: ستاد اقامه نماز تعهد دارد در خصوص همكاري و مشاركت دربرگزاري دوره هاي آموزشي نماز ويژه مديران و معلمان از طريق اعزام اساتيد و هزينه هاي مرتبط با آن با كمك مركز تخصصي نماز قم، حمايت از نشست ها و گفتمان هاي نماز دانش آموزي و نشست هاي شيوه هاي دعوت فرزندان به نماز ويژه والدين، همكاري با سازمان در تهيه و توزيع كتب و محصولات فرهنگي و كمك آموزشي نماز به منظور بهره گيري در مدارس و تقدير از دانش آموزان، فرهنگيان، امامان جماعت و مديران فعال نماز دراجلاس هاي سراسري و استاني همکاری لازم را داشته باشد.

 

حامد صالحی در پایان افزود: تعهدات سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی شامل همكاري در اجرای مطلوب منشور اقامه نماز بصورت فرآيندي، برنامه ریزی برای برگزاری دوره های آموزشی و توانمندسازي مدیران ، مربیان و معلمان، نظارت برتأمین فضای مناسب برای ایجاد وگسترش نمازخانه های مدارس و اجرای برنامه های فرهنگی و تربيتي مرتبط با نماز در مدارس منطبق با برنامه ها و تدابیر ستاد اقامه نماز و معاونت فرهنگی و پرورشی می باشد.

کد خبر 1257837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha