تقدیم ۱۵۴ شهید و جانباخته محیط زیست در کشور

نورانیان با اشار ه به آمار شهدای حوزه محیط زیست گفت: در کشور تعداد ۱۵۴ نفر شهید و جانباخته در حوزه محیط زیست داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، سید رضا نورانیان مدیرکل محیط زیست استان یزد در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: استان یزد دارای ۱۲۰ نیرو است که نیمی از این افراد اجرایی و به عنوان محیط بان هستند .

 

وی افزود: یکی از مشکلات اصلی ما در خصوص کمبود نیروی متخصص است.

 

مدیرکل محیط زیست استان یزد بیان کرد: استان یزد دارای هفت میلیون و ۵۰۰ هکتار به عنوان یکی از استان های وسیع در کشور است که دارای ظرفیت های مختلفی از جمله معادن، صنایع مختلف است و به عنوان یکی از قطب های معدنی در کشور است.

 

وی ادامه داد: استان یزد به دلیل واقع شدن در مرکزیت کشور مرکزی برای ترددهای اصلی کشور است که این نیز پیامدهای ویژه زیست محیطی خاصی دارد.

 

نورانیان بیان کرد: به لحاظ محیط زیست طبیعی ما از سویی میراث دار تعداد قابل توجهی از گونه های زیستی هستیم که ۱۶ منطقه را در رده های حفاظتی مختلف به تصویب رسانده است که چهار منطقه شکار ممنوع است.

 

وی گفت: شعار سال گذشته ما محوریت مردم در محیط زیست بود که ما معتقدیم که مردم به عنوان محور اصلی هستند و در این راستا خانه های محیط زیست را ایجاد کردیم تا ضعف ما را با کمک و توان مردم پوشش داده شود.

 

 مدیرکل محیط زیست استان یزد ادامه داد: این خانه ها تجلی وفاق مردم و ملت و کانون هایی برای حفظ محیط زیست است و تعدادی از خانه‌ها با همکاری صنایع استان تاسیس شدند ولی امیدواریم با همکاری و استقبال رسانه بتوانیم توسعه خاصی را داشته باشیم.

 

وی گفت: ما در کشور ۱۵۴ شهید و جانباخته محیط زیست داریم که نشان از اهمیت این شغل است .

 

نورانیان ادامه داد: یک میلیون و ۲۷۰ هزار هکتار محیط زیست استانی داریم. که نیازمند حدود ۲۵۰ نیرو هستیم ولی این میزان خیلی پایین تر است که نیازمند نیرو هستیم.

کد خبر 1257845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha