۹۰۰ شرکت دانش‌بنیان به همت بانوان توانمند ایرانی راه‌اندازی شد

حجت‌الاسلام پورذهبی گفت: ۹۰۰ شرکت دانش‌بنیان به همت بانوان توانمند ایرانی راه‌اندازی شده که از افتخارات بانوان ایرانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، _نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان_ در نشست بصیرتی خانواده‌های کارکنان مرکز بزرگ و خانواده‌های آنان ضمن یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار کرد: حضرت علی(ع) می‌فرمایند: «هرکسی بخواهد در زندگی به دور از اتفاقات ناگوار باشد از چهار عمل عجله، لجاجت و ستیزه‌جویی و خودپسندی دوری کند».
 

وی با اشاره به اینکه در راستای اعتلای زنان مروری بر جایگاه و رشد آنها قبل و بعد انقلاب داشت و افزود: آمارها حکایت از رشد چشمگیر شاخص‌های اجتماعی زنان در سی سال بعد انقلاب دارد چرا که بعد از انقلاب بیش از ۹۸ در صد متخصصان زنان و زایمان در کشور زن هستند.
 

نماینده ولی‌فقیه در کردستان با اشاره به آمارهای اشتغال بانوان در رشته‌های تخصصی بیان کرد: هزار و ۱۲۱ در بخش قضات کشور، ۶۰ هزار پزشک عمومی، ۲۸ هزار و ۵۰۰ بانوی نویسنده، ۳۵ هزار مربی ورزشی، ۴۰درصد فارغ‌التحصیلان تئاتر، ۴۰ درصد متخصصان پزشکی، ۹۲هزار استاد، دانش‌یار و استادیاری، ۲۶ درصد مدیران دولتی و کسب سه هزار مدال مسابقات ورشی از توانمندی بانوان ایرانی بوده که بعد از انقلاب اسلامی حاصل شده است.
 

وی به باسوادی ۹۴ درصدی بانوان ایرانی بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی ۹۰۰ شرکت دانش‌بنیان و مدیریت دو هزار و ۷۸۲ شرکت دانش‌بنیان از دیگر افتخارات بانوان ایرانی بوده است.
 

پورذهبی افزود: رشد اجتماعی بانوان و توجه نظام به زنان نسبت به قبل از انقلاب قابل قیاس نیست لذا باید بانوان ایران اسلامی قدر این داشته‌های خود را بدانند.
 

وی اضافه کرد: این امور از افتخاراتی است که به برکت جمهوری اسلامی زنان توانسته‌اند ایجاد کنند هرچند اشکالاتی هست اما دستاوردها و امتیازات بسیار خوبی ایجاد شده است.

کد خبر 1257852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha