تعدیل نیرو؛ راهکاری حداقلی برای جبران هزینه های شهرداری ساری

احمدی سقندیکلایی به نیروهای مازاد در شهرداری ساری اشاره کرد و گفت: معتقدم انجام تعدیل نیرو به روشی بد و یا به دلایلی اشتباه، به ندرت سازمان را به هدفش می‌­رساند. می‌­توان روشی کم خسارت‌تر را جایگزین اخراج کارکنان کرد. تا به نفع کارکنان و سازمان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سید حسن احمدی سقندیکلایی- عضو شورای اسلامی و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شهر ساری- امروز(۲۴اسفند) در نشست خبری با اشاره به اهمیت نقد منصفانه از اصحاب خبر و رسانه خواست تا زمینه ای را برای درج پاسخ به نقد ها فراهم نمایند، اظهار کرد: شخصا طی مدت که برکرسی شورا تکیه دارم تلاش شده با رسانه ها تعامل سازنده در راستای پیشرفت و توسعه همه جانبه مرکز استان مازندران داشته باشم.

 

احمدی سقندیکلایی با بیان اینکه با بازخوانی نامه امام علی(ع) به مالک اشتر دریافت کردم که باید به شبهات ذهنی مردم جامعه در حوزه شورای اسلامی شهر پاسخ دهم، گفت: اجازه نمی دهم شبهه ذهنی که به نادرستی در مورد فعالیت ها اقتصادی و شخصی من و خانواده ام، در جامعه ایجاد می شود مشکلاتی در روند توسعه جامعه ایجاد کند.

 

وی با بیان اینکه اقدامات در بخش بودجه شورای اسلامی شهر ساری مطابق با قانون در حال اجرا می باشد،‌افزود: ۲هزار و ۷۸۲میلیارد تومان بودجه شهرداری ساری در شورای اسلامی تصویب شده است.

 

احمدی سقندیکلایی با اشاره مشکل رشد اقتصادی و  مازاد نیرو در شهرداری ساری، گفت: تقاضای مسکن شهر در ۱۰تا۱۵سال آینده کاهش می یابد و درآمد شهرداری نیز به این واسطه کاهش می یابد از این رو باید ظرفیت های شهرداری افزایش یابد تا نیاز شهرداری به تراکم فروشی کم شود.

 

وی با بیان اینکه تلاش داریم نگاه شهرداری به تراکم فروشی کاهش یابد، افزود: کاهش وابستگی به تراکم فروشی را به طور جدی پیگیر هستیم.

 

احمدی سقندیکلایی با بیان اینکه هزار میلیارد تومان از بودجه تصویب شده برای سال آینده به بخش سرمایه گذاری اختصاص دارد و برای تحقق این مهم باید وام دریافت شود که دریافت وام نیازمند تضامین معتبر است درصورتی که تضامین معتبر شهرداری ساری اکنون در اختیار تامین اجتماعی قرار دارد و تا سندها آزاد نشود نمی توان به این اسناد برای تضمین دریافت وام برای شهرداری ساری امیدوار بود، گفت: دنبال عوارض بهره برداری هستیم.

 

وی با بیان اینکه پرداخت حقوق در شهرداری ساری به ویژه به بخش نییورهای شرکتی اکنون به روز شده است، خاطرنشان شد: انضباط مالی نسبت به سال های گذشته بهتر شده است اما با وضع ایده آل فاصله داریم که شورا به این وضع پرداختی ها و رسیدن به انضباط مالی در شهرداری ساری دغدغه داریم.

 

احمدی سقندیکلایی با بیان اینکه رسیدن به انضباط مالی نیازمند دست یابی به شفافیت پرونده های بدهی شهرداری ساری هستیم، گفت:‌حقوق پرسنل در آینده نیز دچار چالش هستیم که تلاش داریم حقوق فروردین و اردیبهشت کارکنان شهرداری ساری با مشکل مواجه نشود.

 

وی با بیان اینکه بیش از ۹۲درصد در بخش ابینه نیروگاه زباله سوز ساری و ۹۰درصد نیز در بخش تجهیزات پیشرفت داشتیم، افزود: این نیروگاه بعد از قبول تعهد بسیج سازندگی سپاه کربلا در ریل پیشرفت قرار گرفته است. 

 

احمدی سقندیکلایی با بیان اینکه امید است به زودی شاهد به بهره برداری رسیدن نیروگاه زباله سوز ساری باشیم، گفت: ماهانه نزدیک به هفت میلیارد تومان هزینه زباله ساری می شود که افتتاح نیورگاه زباله سوز، کاهش هزینه ها برای شهرداری را همراه دارد.

 

وی با بیان اینکه روزانه در ساری ۲۵۰تن زباله تولید می شود،‌افزود: به دنبال این هستیم که با اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا این حجم زباله را کاهش دهیم.

 

احمدی سقندیکلایی با بیان اینکه بعد از افتتاح نیروگاه زباله سوز ساری با روزانه ۴۵۰تن زباله به نیروگاه تغذیه شود و برای تحقق این امر باید از زباله های سایر شهرهای همجوار استفاده شود، اظهار امیدواری کرد راه اندازی این نیروگاه درآمدی برای شهرداری ساری رقم بزند.

 

وی با بیان اینکه شهرداری ساری باید ۱۵۰۰تا ۲۰۰۰نیرو داشته باشد که اکنون بیش از ۵هزار نیرو دارد،‌گفت: تعدیل و ساماندهی نیروها مطرح است. تعدیل به صورت قوه قهریه چالش اجتماعی را همراه دارد و با این نوع تعدیل مخالف هستیم.

 

احمدی سقندیکلایی بیان کرد: معتقدم انجام تعدیل نیرو به روشی بد و یا به دلایلی اشتباه، به ندرت سازمان را به اهدافش می‌­رساند. می‌­توان روشی کم خسارت‌تر را جایگزین اخراج کارکنان کرد. در شرایطی که چاره‌­ای جز تعدیل نیرو نیست،‌ باید این کار را به روشی منصفانه انجام داد. باید ساماندهی و اخراج کارکنان به گونه ای منصفانه انجام شود تا در آینده به نفع کارکنان و سازمان شود.

 

 

کد خبر 1257867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha