استعدادیابی و پرورش خلاقیت دانش آموزان مناطق محروم جیرفت رویکرد کانون هنر زندگی آرام

حجت الاسلام امیرحسین دادگستر گفت: برای استعدادیابی و خلاقیت در دانش آموزان به مدارس حاشیه شهرها و روستاهای محروم شهرستان جیرفت می رویم تا با کشف استعدادهای نوجوانان آنها را نسبت به استعدادهایشان آگاه کنند.

حجت الاسلام امیرحسین دادگستر در گفت و گو خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: کانون هنر زندگی آرام از مهرماه ۱۴۰۰ با مجوز اداره تبلیغات اسلامی فعالیت خود را با تشکیل کارگروه های جمعیت و فرزندآوری، استعدادیابی و خلاقیت و سبک زندگی اسلامی آغاز کرد.

 

 

مدیر کانون هنر زندگی آرام در جیرفت افزود: در ابتدا با جذب ۲۰ مبلغ از حوزه های علمیه امام صادق (ع) و الزهرا (س) سعی کردیم تا از توانمندی‌های آنها در جهت پیشبرد اهداف و برنامه های کانون بهره ببریم.

 

 

وی بیان کرد: برای استعدادیابی و خلاقیت در دانش آموزان به مدارس حاشیه شهرها و روستاهای محروم شهرستان جیرفت می رویم تا با کشف استعدادهای نوجوانان آنها را نسبت به استعدادهایشان آگاه کنند.

 

 

حجت الاسلام دادگستر ابراز کرد: همچنین در مناسبت های ملی و مذهبی به روستاهای محروم می رویم و برنامه های متنوع اجرا می کنیم به طور مثال تاکنون جشن های نیمه شعبان، پیروزی انقلاب اسلامی، عید مبعث را برگزار کرده ایم.

این طلبه جهادگر ادامه داد: در کنار اجرای برنامه های مناسبتی سعی می کنیم کودکان، نوجوانان و جوانان را با مباحث دینی آشنا کنیم.

وی عنوان کرد: برای والدین نیز جلسات مشاوره فرزند پروری برگزار می کنیم و همچنین مشاوره های فردی نیز ارائه می دهیم.

حجت الاسلام دادگستر یادآور شد: روستاهای هدف ما مناطق محرومی هستند که تاکنون فعالیت های دینی و قرآنی در آنجا کمرنگ بوده است.

مدیر کانون هنر زندگی آرام در جیرفت با اشاره به این که مبلغین و معلمین سرمایه های انسانی در حوزه دینی هستند، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه های ما توانمندسازی مبلغین دینی است و برای آنها کارگاه های آموزشی برگزار می کنیم.

وی بیان کرد: یکی دیگر از برنامه های ما ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است و به همین منظور تاکنون در هفته های متوالی در پارک ولیعصر غرفه معرفی کتاب راه اندازی کرده ایم و در کنار آن مشاوره دینی و خانواده  نیز ارائه می دهیم.

حجت الاسلام دادگستر اظهار کرد: یکی دیگر از اهداف ما شناسایی نوجوانان نخبه است تا آنها را به نهادهای حمایت کننده معرفی کنیم و اکنون در حال رایزنی با بنیاد علمی نخبگان کشور هستیم.

این طلبه جهادگر عنوان کرد: یکی از راه های شناسایی استعدادهای کودکان و نوجوانان برپایی جشنواره های خلاقیت است که ما تاکنون جشنواره هایی مثل ساخت کاردستی با استفاده از مواد دور ریختنی را برگزار کرده ایم.

وی تصریح کرد: ترویج سبک زندگی اسلامی و توانمندسازی خانواده ها از سایر برنامه هایی است که دنبال می کنیم چرا که تحقق این مهم موجب کاهش آسیب های اجتماعی می شود.

کد خبر 1257918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha