برگزاری پویش پیشگیری از اعتیاد در قزوین

دهباشی از اجرای پویش پیشگیری از اعتیاد با عنوان «والد آگاه، فرزند ایمن» در استان قزوین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی بهزیستی قزوین، علی دهباشی -مدیرکل بهزیستی استان قزوین- با اشاره به اجرای پویش پیشگیری از اعتیاد بیان کرد: این پویش با عنوان «والد آگاه، فرزند ایمن» در مکان‌های عمومی و پرتردد، بیلبیوردها و فضای شهری، فضای مجازی، رادیو، تلویزیون، نصب پوستر پویش در سطح شهر با اعضای تیم‌های اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود، اهداف عملیاتی این پویش افزایش دانش والدین در زمینه پیشگیری از اعتیاد و اطلاع‌رسانی به والدین در خصوص توجه به فرزندان است.

 

مدیرکل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: محور این پویش این است که آیا دوست فرزندت را می شناسی، پیشگیری از سوء مصرف مواد از طریق خانواده می‌ تواند با پیشگیری و کاهش سایر رفتارهای ناسالم همراه باشد.      

 

وی عنوان کرد: وجود یک والد آگاه در خانواده بدون شک می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری از اعتیاد فرزندان داشته باشد، خانواده‌ها هم می ‌توانند با تأمین نیازهای اساسی، ایجاد فضای امن خانوادگی، راهنمایی، قانون‌ گذاری مناسب و نظارت بر فرزندان شان آنان را از بسیاری رفتارهای مشکل‌ ساز و پرخطر از جمله مصرف مواد و بزهکاری دور نگه دارند.

 

 دهباشی به خط ملی اعتیاد اشاره کرد و یادآور شد: مرکز خط ملی اعتیاد به شماره ( ۰۹۶۲۸) راهنمایی و اطلاع رسانی در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد انجام می‌دهد و در صورت نیاز افراد را متناسب با نیازهایشان به مراکز درمان دارای مجوز رسمی ارجاع می دهد.

 

وی خاطر نشان کرد: ساعات کار این مرکز هشت صبح تا هشت شب است و مردم می‌توانند با شماره‌گیری شماره ۰۹۶۲۸ بدون کُد، با مرکز تماس حاصل کرده و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.‌

کد خبر 1257920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha