۹۶ بقعه متبرکه خراسان جنوبی میزبان طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی

حجت الاسلام بخشی پور گفت: ۹۶ بقعه متبرکه خراسان جنوبی مجهز به ۷۶۱ زائرسرا و مهمانسرا در راستای اجرای طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی میزبان زائران، مسافران و مجاوران هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام پرویز بخشی پور صبح امروز پنج شنبه (۲۵ اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه برنامه سالانه ای دارد که باید اجرایی شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به آغاز سال جدید گفت: در این راستا ۲ طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی همزمان به مناسبت آغاز سال جدید و ماه مبارک رمضان در ۹۶ بقعه متبرکه استان اجرایی می شود.

 

وی عنوان کرد: ۷۶۱ زائرسرا و مهمان سرا در بقاع متبرکه خراسان جنوبی میزبان اسکان زائران و مسافران نوروزی در راستای اجرای طرح آرامش بهاری خواهند بود و آماده پذیرایی از زائران و مسافران هستند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه ۳۲ مبلغ در طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی در بقاع متبرکه استان مستقر خواهند شد، ادامه داد: ۲۰ مبلغ غیربومی و اعزامی از قم و ۱۲ مبلغ بومی هستند و از ۲۸ اسفند تا پایان ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه استان جهت برپایی خیمه های معرفت و ارائه خدمات تبلیغی و فرهنگی مستقر خواهند بود.

 

وی در خصوص محافل انس با قرآن کریم گفت: ۱۰ محفل قرآنی و سه کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم در بقاع متبرکه بیرجند، قاین و فردوس برگزار می شود.

 

حجت الاسلام بخشی پور به تحویل سال اشاره کرد و افزود: مراسم سال تحویل سال جدید در ۳۰ بقعه متبرکه شاخص خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به طرح قرار دوازدهم عنوان کرد: در این راستا به نیت سلامتی امام زمان(عج) از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ هزار و ۴۶ بسته غذایی و ۱۹۰ بسته بهداشتی بین افراد مستحق و مستمند و ۶۱ کمک هزینه تامین جهیزیه و ۸۵ دست لباس گرم استان توزیع شده است.

 

وی ادامه داد: ۴۱۵ نفر از کمک های دارو و درمان برخوردار شدند و ۲۶۸ هزار بطری آب معدنی به مبلغ ۵۲۰ میلیون تومان و ۵۱۰ بسته تحصیلی به مبلغ ۱۵۳ میلیون تومان در استان از محل موقوفات طی سال جاری توزیع شده است.

 

حجت‌الاسلام بخشی پور در خصوص وقف های جدید در استان گفت: ۵۸ وقف جدید از ابتدای سال جاری تاکنون در استان با نیت نیازهای روز جامعه به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال ثبت رسیده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در خصوص طرح مودت بیان داشت: در راستای اجرای طرح مودت ۱۷ میلیارد و ۷۰ میلیون تومان در بقاع متبرکه خراسان جنوبی طی سال جاری برای ساخت و ساز بقاع متبرکه هزینه شده است.

 

وی با اشاره به اعزام مبلغان به مناطق محروم و بقاع متبرکه استان گفت: در این راستا ۲۷۲ مبلغ از خراسان جنوبی، مشهد و قم به این مناطق طی سال جاری جهت اجرای برنامه های مختلف اعزام شدند.

 

حجت الاسلام بخشی پور با بیان اینکه در خراسان جنوبی ۱۰ هزار و ۲۲۷ موقوفه وجود دارد، افزود: در استان ۲۲ هزار رقبه داریم که ۱۲ هزار و ۲۸۰ رقبه دارای سند است و هفت هزار و ۹۰۰ رقبه فاقد سند در استان داریم و توانسته ایم در زمینه اخذ سند موقوفات در کشور رتبه چهارم را کسب کنیم.

 

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش بزرگترین بدهکار موقوفات است، افزود: ۴۸۰ هزار مترمربع از اراضی موقوفه، ۱۶۸ مدرسه و ۳۸ اداره در اختیار آموزش و پرورش استان قرار دارد و تاکنون حق و حقوق موقوفات را متاسفانه پرداخت نکرده اند. 

 

حجت الاسلام بخشی پور در پایان گفت: بیش از ۳۵۶ هزار مترمربع از اراضی موقوفات در اختیار بهداشت و درمان است و به دنبال این هستیم تا حق و حقوق موقوفات را احیا کنیم.

 

 

کد خبر 1257931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha