نباید وسعت امر به معروف و نهی از منکر را به تذکر لسانی محدود کرد

حجت الاسلام مهدوی نیا با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر محور تمدن اسلامی است، گفت: نباید وسعت امر به معروف و نهی از منکر را به تذکر لسانی محدود کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام یونس مهدوی نیا امروز در نشست تخصصی آموزشی شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان خرم آباد، گفت: ترویج و تقویت فریضتین امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ضروری است.

 

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان با اشاره به اینکه بعضی از افراد جامعه منکرات را به مساله حجاب محدود کرده اند، اظهارداشت: منکرات دیگری در حوزه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، نظامی، تجاری و...وجود دارد که نباید از آنها غافل شد.

 

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر محور تمدن اسلامی است، افزود: نباید وسعت امر به معروف و نهی از منکر را به تذکر لسانی محدود کنیم.

 

حجت الاسلام مهدوی نیا  خاطرنشان کرد: البته که تذکر لسانی باید در سطح جامعه وجود داشته باشد، ولی آنرا محدود نکنیم.

 

وی بر ضرورت توجه به مساله امربه معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و گفت: اگر شخصی در اداره ای امر به معروف و نهی از منکر انجام داد، رئیس آن اداره به عنوان رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر آن اداره باید از آن آمر به معروف و ناهی از منکر حمایت کند.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان اظهار کرد: حمایت مسئولین ادارات، نهاد ها، مراکز آموزش عالی، از آمرین به معروف وناهیان از منکر استان لرستان ضروری است.

 

حجت الاسلام مهدوی نیا با اشاره به اینکه همه مردم جامعه اسلامی در برابر اجرای این فریضتین  مسئول هستند، خاطرنشان کرد: برای احیای فریضتین امر به معروف و نهی زا منکر باید فرهنگ عدم بی تفاوتی در جامعه نهادنیه و این مهم تبدیل به باور عمومی شود.

 

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان با اشاره به اینکه امروز دشمنان با بهره گیری از ابزارهای مختلف به دنبال تضعیف نظام مقدس اسلامی هستند، اظهار کرد: ترویج و نهادینه سازی فریضتین امر به معروف و نهی از منکر نقش مهمی در مقابله با توطئه های دشمنان دارد.

 

کد خبر 1257946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha