روزنامه نگار آلمانی مشرف به آستان مقدس حسینی:  در این مکان زیبا احساس امنیت و آرامش می کنم

یک روزنامه نگار آلمانی با تشرف به حرم مطهر امام حسین(ع) گفت: در این مکان زیبا احساس امنیت و آرامش می کنم، سخاوت و کرم مردم عراق نشان از عظمت آنها دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکزبین‌المللی رسانه، مسئولان آستان مقدس امام حسین(ع) با هماهنگی مرکز بین المللی رسانه وابسته به معاونت رسانه این آستان از «روون ریمر» روزنامه نگار آلمانی که برای نخستین بار مشرف به این حرم مطهر شد، استقبال کردند.

 

روون ریمر گفت: این اولین بار است که به کربلا می آیم، زیرا در اینترنت درباره این مکان زیبا شنیدم و تماشا کردم، به همین مصمم شدم از عراق صاحب بزرگ‌ترین تمدن در طول تاریخ بشریت ویژه کربلا که زائران بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب می کند، دیدن کنم.

 

وی ادامه داد: کربلا در میان مسلمانان مکانی برای آموختن درس‌های بزرگ ازجمله فداکاری و جانفشانی به شمار می‌آید. در اینجا احساس امنیت و اطمینان کردم.

 

این روزنامه نگار آلمانی درباره ماموریت‌های سفر خود، گفت: من زندگی و آداب و رسوم کربلایی‌ها را از طریق یک سری عکس مستند کردم و آنها را در چندین حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی به منظور آشناکردن دیگران با این مکان مقدس و آیین‌ها و آداب و رسوم که مسلمانان شیعه به دنبال تقرب به خداوند هستند، منتشر خواهم کرد.

 

ریمر افزود: آنچه مرا شگفت زده کرد سخاوت مردم عراق  و استقبال خوب آنها بود که به هرکجا می روم و به هرمکانی می روم، با غذا و نوشیدنی رایگان از من پذیرایی می کند. این مسئله نشان از عظمت این کشور و مردم سخاوتمند آن دارد.

کد خبر 1258029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha