جلوه های متعددی از گردشگری در نصف جهان متجلی است

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان گفت: جلوه های متعددی از گردشگری از جمله تاریخی، طبیعی، دفاع مقدس، دینی و فرهنگی، سلامت و کشاورزی در این استان متجلی است.

«علیرضا ایزدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان با اشاره به اینکه این استان مقصد بسیاری از مسافران و گردشگران نوروزی و طول سال است، اظهارداشت: تنوع گونه های گردشگری و صنایع دستی و سوغات متنوع این منطقه برای گردشگر داخلی و خارجی حائز اهمیت می باشد.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان افزود: جلوه های متعددی از گردشگری به لحاظ فرصت ها و ظرفیت های متنوع از جمله تاریخی، طبیعی، دفاع مقدس، دینی و فرهنگی، سلامت و کشاورزی در این استان متجلی شده و همه اقشار، گروه های سنی و سلایق متعدد را جذب می کند.

وی ادامه داد: مساجد تاریخی، آستان مقدس امامزادگان، مناطق مذهبی و مثل تخت فولاد و بقاع متبرکه همگی در گروه مناطق گردشگری دینی و فرهنگی قرار دارند.

 

ایزدی گلستان های شهدا و مراکز مربوط به دوران جنگ را از دیگر فرصت های گردشگری اعلام کرد و اذعان داشت: گردشگری دفاع مقدس در اصفهان با جمعیت بالای شهید متجلی بوده و در بخش های مختلف استان این فرصت دیده می شود.

وی اصفهان را به لحاظ فرصت های اقتصادی و تولیدی حائز اهمیت دانست و یادآورشد: گردشگری صنعتی و کشاورزی از دیگر مصادیق جذب توریست به حساب می آید که بخشی از سفرها به همین خاطر می باشد.

 

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان با بیان اینکه هر کدام از این بسترها برای گروهی جذابیت دارد، خاطرنشان کرد: نسل جدید جامعه ما نیاز به شناخت این فرصت ها و عبرت گیری ها دارد.

وی یادآورشد: کاهش فاصله بین نسلی برای شناخت بیشتر کشور و فرصت های آن و توجه به قهرمانانی مثل شهدا برای جوانان و نوجوانان نیاز بوده و باید برای آن سرمایه گذاری کنیم.

 

ایزدی با بیان اینکه باید هویت خود را حفظ کنیم، تصریح کرد: برنامه ریزی برای انتقال تجربه ها و ارزش ها به نسل جدید جز ماموریت های مهم کشور در حوزه های مختلف می باشد.

کد خبر 1258042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha