صهیونیست‌ها روز به روز در حال افول هستند/سیاست جمهوری اسلامی منفعل نیست

امام‌جمعه قم با اشاره به وضعیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت: فقط آن‌قدر بدانید که داخل آن‌ها دچار مشکل شده و هرروز بیشتر رو به افول می‌روند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز ( جمعه 26اسفند‌ماه) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد با اشاره به موضوع تقوای الهی گفت: تقوای الهی موجب نجات انسان می‌شود که تقوا ثمرات بسیاری به دنیا خواهد داشت که شامل دنیا و آخرت می‌شود.
 

امام‌جمعه قم با اشاره به عوامل سعادت در زندگی انسان گفت: توجه به ایمان و عمل صالح و همچنین وفادار بودن به عهد و پیمان و از سوی دیگر صداقت و راست‌گویی از مهم‌ترین عوامل سعادتمندی است.


وی ابراز داشت: پشیمانی از رفتارهای زشت و بازگشت به‌سوی خداوند از دیگر عوامل سعادتمندی است که باید از فرصت ماه مبارک رمضان استفاده کرده و در راستای توبه و پشیمانی بکوشیم.


حسینی بوشهری گفت: باید رابطه خود را به خداوند گرم‌تر کنیم و عبادت‌های ما با کسالت است و کار خیری که می‌خواهیم انجام دهیم، دستمان می‌لرزد که این نشان‌دهنده گرم نبودن رابطه ما با خداوند است.


امام‌جمعه قم با اشاره به اهمیت موضوع امربه‌معروف و نهی از منکر گفت: نباید در این خصوص سکوت کرد و همه وظیفه‌دارند تا اقدام به این امر کنند چراکه این موضوع یک فرضیه بوده و باید همگان در این زمینه گام بردارند.


وی با اشاره به برگزاری اعیاد نیمه شعبان گفت: جشن‌های خوبی امسال برگزار شد که اقدامات برجسته و قابل‌تقدیر بود و در جمکران و بلوار پیامبر اعظم(ص) تلاش‌های صورت گرفت که قدردانی می‌کنیم.


وی به فرارسیدن سال نو اشاره کرد و گفت: اساساً نوروز و سال جدید بشارت بهار را می‌دهد و امیدوارم روزی نوروز بشارت ظهور بهار مهدی موعود را دهد، نوروز یعنی روز نو و جالب این است که عظمت اسلام به‌گونه‌ای است که فرهنگ اسلامی را با سنت‌های ملی درهم‌آمیخته‌اند و خروجی آن این است که هنگام حلول سال شمسی جدید، دعای تحویل سال نو را می‌خوانیم.


امام‌جمعه قم با اشاره به مسافرت‌های نوروزی گفت: باید مراقب باشیم و متأسفانه تعداد کشته‌ها و تلفات زیاد است و از مسئولان می‌خواهیم با تمام وجود در راستای مراقبت از مسافران بکوشند.


حسینی بوشهری به فرارسیدن ماه مبارک رمضان اشاره کرد و با برشمردن اوصاف این ماه مبارک گفت: ماه رمضان ماه خدا و ماه طهارت و ماه آزمایش است، ماه مبارک رمضان ماه قیام برای خداوند و ماه تلاوت قرآن و ماه رحمت الهی است.


وی تصریح کرد: باید بکوشیم که حرمت ماه مبارک رمضان حفظ شود، روزه‌خواری در جامعه اسلامی نباید صورت گیرد و افرادی که دلیلی برای روزه خوردن دارند، نباید در ملأعام روزه‌خوری کنند.

 

امام‌جمعه قم گفت: مسافران در مسیر راه هرجایی که هستند قدم آن‌ها بر روی چشم اما باید حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ کنند و به‌گونه‌ای نباشد که حرمت‌شکنی شود.


حسینی بوشهری با اشاره به‌روزهای پایانی سال گفت: امسال سال تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین بود، در این بخش‌ها کارنامه نسبتا موفقی داریم و البته تا مطلوب هنوز فاصله‌داریم، در سایه توسعه اشتغال ایجادشده اما هنوز تا وضعیت مطلوب فاصله‌داریم.


وی به موضوع تولید گفت: متأسفانه در این زمینه عده‌ای مانع‌تراشی برای تولید دارند و افراد داخلی هستند که باید یقه آن‌ها گرفته شود، می‌گوییم تولید و بعد آن‌چنان پیچ‌وخم درست می‌شود که تولیدکننده، دچار مشکل می‌شود.


امام‌جمعه قم به موضوع اغتشاشات اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: در این ایام جنگ ترکیبی دشمن را دیدم و دشمن با همه امکانات به صحنه آمد و به فضل خداوند و بصیرت مردمی و هدایت رهبری، این کانونی که دشمن طراحی کرده بود، رو به افول رفت. اما طراحی‌های دشمن برای انقلاب تمام نشده است.


حسینی بوشهری به راهپیمایی 13 آبان و 22 بهمن مردم ایران اشاره کرد و گفت: مردم با حضور خود رعب در دل دشمن ایجاد کردند به‌گونه‌ای که تمام نقشه‌های آن‌ها را بر هم زد و دیگر نتوانستند کاری کنند.


وی گفت: همه سلیقه‌ها در 22 بهمن به میدان آمدند و دشمن احساس کرد که این ملت قابل پیش‌بینی نیست، ممکن است مشکل داشته باشد اما دست از انقلاب اسلامی بر‌نمی‌دارند.


امام‌جمعه قم به تحرکات سیاسی اشاره کرد و گفت: یکی از این موضوعات ارتباط با کشورهایی ازجمله عربستان و امارت بود که بسیار خوب بود و از تمامی احزاب سیاسی در داخل کشور می‌خواهیم که آنچه مربوط به شرایط کشور ماست، شوخی‌بردار نیست و به رخ هم نکشیم و دعوای داخلی راه نیندازیم.


حسینی بوشهری گفت: الان وقت تسویه‌حساب نیست، اگر خوب است که می‌گویید خوب است، دیروزود آن مهم نیست، اگر برای کشور اعتبار می‌آورد و می‌تواند مشکلی را برطرف کند، کنار هم باشید تا این مشکلات برطرف شود.


وی گفت: ما تنها با رژیم صهیونیستی مشکل‌داریم و آمریکا هم اگر آدم شد با آن‌ها هم مشکل نداریم، سیاست ما یک سیاست فعال است و نه منفعل و امیدواریم که این مسائل رو به رشد ادامه‌دار باشد.


امام‌جمعه قم با اشاره به وضعیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت: فقط آن‌قدر بدانید که داخل آن‌ها دچار مشکل شده و هرروز بیشتر رو به افول می‌روند.

کد خبر 1258049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha