بدهی ۲۰۰ میلیارد تومانی تأمین اجتماعی به دانشگاه های علوم پزشکی

محمدبیگی گفت: در حال حاضر بدهی تأمین اجتماعی ۳۰۰ میلیارد تومان به بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی است که اخیرا ۱۰۶ و نیم میلیارد تومان دریافت شد و به دانشگاه ها پرداخت شده و بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان هنوز بدهی باقی مانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، فاطمه محمدبیگی - نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی- در جلسه شورای اداری بخش محمدیه که عصر روز گذشته (جمعه 26 اسفند) در بخشداری محمدیه برگزار شد، بیان کرد: سه استان شامل اصفهان، مرکزی و قزوین در کشور تعداد افراد زیرپوشش بیمه تأمین اجتماعی آنها بالاست به طوری که پوشش بیمه 67 درصد مردم، تأمین اجتماعی است.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت بهداشت متولی سلامت است ولی در جایی که 67 درصد بیمه شدگان در صندوق تأمین اجتماعی هستند و 33 درصد بیمه اش زیر نظر وزارت بهداشت است، در عمل سیطره وزارت بهداشت روی بیماران کافی نخواهد بود.

 

وی عنوان کرد: در حال حاضر بدهی تأمین اجتماعی 300 میلیارد تومان به بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی است که اخیرا 106 و نیم میلیارد تومان دریافت شد و به دانشگاه ها پرداخت شده و بیش از 200 میلیارد تومان هنوز بدهی باقی مانده است وقتی می توانیم بگوییم وزارت بهداشت متولی سلامت است که بدهی دولت به تأمین اجتماعی و بدهی تأمین اجتماعی به دانشگاه های علوم پزشکی در چرخه بچرخد و حاصل آن به نیروی انسانی برسد بتواند خدمت ارائه دهد.

 

محمدبیگی با اشاره به نیاز حوزه بهداشتی و درمانی شهر محمدیه تأکید کرد:  ساختار حوزه سلامت شهر محمدیه اشکال جدی دارد با این جمعیت زیاد نیاز به بیمارستان وجود دارد و بیمارستان رحیمیان با توجه به تعداد تختی که دارد پاسخگوی شهر الوند هم نیست و نمی تواند جوابگوی مهرگان و محمدیه باشد.

 

وی خاطر نشان کرد: دولت، وزارت بهداشت و وزارت کار باید ورود یابند، بیمارستان محمدیه باید ایجاد شود و در واقع هم بیمارستان هم درمانگاه باید ایجاد شود.

 

کد خبر 1258131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha