نقشه مهندسی کشور، مرجع ارزیابی عملکرد دستگاه های فرهنگی خواهد بود

افشارچی از تدوین برش استانی نقشه مهندسی کشور در زنجان خبر داد و گفت: دستگاه های اجرایی، بودجه فرهنگی خود را در راستای اجرای برنامه های این نقشه بکار گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، محسن افشارچی، استاندار زنجان، امروز شنبه در شورای اداری با اشاره به افزایش بودجه هزینه ای استان اشاره کرد و گفت: در بودجه سال آینده استان مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان از محل فروش پسماند روی برای هزینه در استان، گنجانده شده است.

 

وی در ادامه به برنامه های تدوین شده برای پیشبرد طرح توسعه ای و اقتصادی در استان اشاره کرد و گفت: اطلس سرمایه گذاری استان مبتنی بر داشته ها و سند آمایش استان تا سه ماهه نخست سال آینده نهایی می شود.

 

استاندار زنجان همچنین به تهیه برش استانی نقشه مهندسی کشور در زنجان اشاره کرد و گفت: 100 برنامه در این برش تهیه شده است که دستگاه های اجرایی برنامه های فرهنگی خود را براساس این نقشه پیش ببرند.

 

افشارچی با یادآوری اینکه ارزیابی عملکرد دستگاه های فرهنگی براساس این نقشه خواهد بود، افزود: در نقشه مهندسی کشور سعی شده است تا با تعامل و هم افزایی دستگاه های فرهنگی از اجرای برنامه های موازی جلوگیری شود.

 

این مسئول با یادآوری اینکه مرکز سرمایه گذاری زنجان نیز در دست بازسازی است و تا سه ماه آینده آماده بهره برداری خواهد شد، گفت: در راستای توافق بین ایران وچین، ۲ شرکت چینی برای مشارکت در توسعه صنایع ریلی در استان وارد شده اند.

 

وی به لزوم توسعه زیست بوم دانش بنیان در استان اشاره کرد و گفت: در این راستا ۱۶ هکتار زمین به پارک علم و فناروی استان واگذار همچنین با رفع تعلیق صندوق پژوهش و نوآوری، این صندوق در استان احیا شده و در گام نخست با مشارکت صنایع ۱۵ میلیارد تومان برآی آن تامین مالی شده است.

کد خبر 1258197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha