مسکنی با اشاره به اینکه محرومیت زدایی از برنامه های دولت است، افزود: با توجه به نرخ بیکاری در شهرستان های کوهدشت و رومشکان، این دو شهرستان به عنوان پایلوت محرومیت زدایی انتخاب شده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، مهدی مسکنی امروز در دیدار با استاندار لرستان، با اشاره به برنامه های دولت در استان لرستان، اظهار داشت: محرومیت زدایی از برنامه های شاخص دولت در استان است.

 

وی با اشاره به نرخ بیکاری در شهرستان های کوهدشت و رومشکان نسبت به سایر شهرستان های لرستان، افزود: طی برنامه ریزی های به عمل آمده، این دو شهرستان به عنوان پایلوت طرح توانمندسازی، اشتغالزایی و محرومیت زدایی انتخاب شده اند.

 

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در راستای تحقق اهداف این طرح در شهرستان های رومشکان و کوهدشت، منابع و امکانات به صورت ویژه برای آنها تامین شود.

 

مسکنی ادامه داد: همچنین بانک رفاه کارگران متعهد شده که در کوهدشت یک مدرسه ۶ کلاسه بسازد و تیم کارشناسی شستا نیز به منطقه فرستاده شده که ارزیابی های زنجیره ای لازم را داشته باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: تیم های ترویجی جهادی نیز برای ساخت مراکز مختلف عمومی و خدماتی اعزام شده اند تا با کمک مردم در این خصوص اقدام کنند همچنین در حال حاضر یک هزار و ۳۰۰ نیروی جهادی در حال خدماتی مانند مدرسه سازی، دندانپزشکی، دامپزشکی و درمانی برای مناطق محروم کوهدشت، رومشکان و نورآباد هستند.

 

مسکنی با اشاره به برداشت ۲۰۰ میلیون مترمکعب از سد سیمره ایلام برای احیای زمین های کشاورزی کوهدشت و رومشکان تصریح کرد: برای این منظور تاکنون ۲ جلسه با رییس مجلس شورای اسلامی برگزار شده و پیگیری این موضوع به عنوان مصوبه اجرا نشده دولت دهم به صورت ویژه پیگیری شده است تا شورای عالی آب، با تخصیص لازم موافقت کند.

 

وی ادامه داد: در پیگیری های صورت گرفته مشخص شد این سد سهمیه تخصیص ندارد و باید از طریق سدمعشوره که در حال ساخت است به این سد هم تخصیص داد که ۳۰ هزار میلیارد تومان برای احداث و تکمیل معشوره نیاز است و باید از محل مطمئن و به روش درست تامین اعتبار شود.

 

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: شهید " مرادمقدسی" معروف به حنضله الشهدای جنگ تحمیلی اهل کوهدشت است و این شهرستان بیشینه تاریخی بسیار شناخته شده ای در کشور دارد.

کد خبر 1258223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha