جایی برای صلح و همزیستگی مسالمت‌آمیز با  رژیم صهیونیستی وجود ندارد

شوشتری با بیان اینکه حمایت از فلسطین و قرار گرفتن در کنار مظلوم در هر نقطه از دنیا جزء اصول ثابت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است، گفت: جایی برای همزیستی، صلح و همزیستگی مسالمت‌آمیز با رژیم صهیونیستی وجود ندارد.

مهدی شوشتری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان با اشاره به اقدامات رژیم صهیونیستی در منطقه گفت: ملت فلسطین از دولت‌های منطقه و دولت‌های اسلامی درخواست دارند که در کنار آن‌ها باشند و مانع تجاوزات و ادامه نقض گسترده حقوق بشر و کشتار گسترده و دسته جمعی فلسطینی‌ها باشند. ترور‌های اخیر مصداق تروریسم دولتی است که رژیم غاصب صهیونیستی آن را انجام می‌دهد.

 

معاون امور خاورمیانه وزارت خارجه ادامه داد: طبیعتا اگر برخی از کشور‌های منطقه فکر می‌کنند با عادی‌سازی روابط می‌توانند با رژیم صهیونیستی صلح و امنیت را در منطقه به ارمغان بیاورند، کاملاً برعکس است. این رژیم جری‌تر می‌شود و در ادامه جنایت‌های خود به ارتکاب جنایت‌های بیشتر دست می‌زند و حتی برای این کشور‌ها ارمغانی جز ناامنی ندارد.

 


شوشتری اظهار داشت: آن‌ها فکر می‌کنند با رابطه با این رژیم می‌توانند توسعه اقتصادی به دست بیاورند در حالی که برخی از کشور‌هایی که با رژیم صهیونیستی رابطه برقرار کردند، وضعیت نامناسبی را به لحاظ اقتصادی تجربه کردند و به زودی روشن می‌شود که روند عادی‌سازی شکست خورده است و قدم گذاشتن بر بام خانه عنکبوت است.

 


مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت امور خارجه در مورد نقش جمهوری اسلامی در مبارزه با رژیم صهیونیستی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران یکی از اصول اساسی‌اش بر پایه آرمان نهضت امام (ره) و آرمان انقلاب اسلامی حمایت از فلسطین و حمایت از قدس و قرار گرفتن در کنار مظلوم در هر نقطه از دنیا بوده است که اصل ثابت قانون اساسی است که ما در کنار مظلوم قرار داریم.

 

 

شوشتری تصریح کرد: به آن افتخار می‌کنیم که در کنار ملت فلسطین و مقاومت فلسطین که یک مقاومت مشروع بر اساس میثاق‌های بین‌المللی و موازی حقوق بین‌الملل دفاع در مقابل اشغال و تجاوز یک دفاع مشروع است قرار داریم و ما با افتخار در کنار این ملت هستیم و حمایت از فلسطین و مقاومت در برابر اشغالگری و تجاوزات رژیم صهیونیستی جزء اصول ثابت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

 

 

وی تصریح کرد: عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی یک حرکت اشتباه و ارزیابی اشتباه است که برخی از کشور‌های منطقه متأسفانه دچار آن شدند و فکر می‌کنند که با برقراری روابط و عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی می‌توانند به آرمان فلسطین کمک کنند و صلح و ثبات را در منطقه برقرار کنند در حالی که این امر آن‌ها را جری‌تر می‌کند و جنایت بیشتری را مرتکب می‌شوند اما باید بدانیم مقاومت مسیر خود را پیدا کرده است و پیروزی‌های بسیار بزرگی را در دهه‌های گذشته به دست آورده و روند سازش و مذاکرات صلح به شکست انجام شده.

 


شوشتری گفت: ملت فلسطین و ملت‌های منطقه به این نتیجه رسیده‌اند که هیچ راهی جز مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی وجود ندارد. بر این اساس حرف و موضع جمهوری اسلامی ایران کاملاً بر حق است که ماهیت وجود رژیم صهیونیستی ماهیتی بر کشتار، قتل و نقض تمام حقوق بشر و مقررات بین‌المللی است و جایی برای همزیستی، صلح و همزیستگی مسالمت‌آمیز با این رژیم وجود ندارد.

 


وی گفت: طبیعتا ما در تمام مجامع بین‌المللی و مذاکرات دیپلماتیک خود موضع اصولی خود را با صدای بلند اعلام می‌کنیم و‌ امیدواریم که کشور‌های منطقه هم بر اساس اصول انسان دوستانه و اسلامی در کنار ملت فلسطین قرار بگیرند و کمک کنند به ملت فلسطین تا در برابر اشغالگر و احقاق حقوق از دست رفته خود مقاومت کند.

 


معاون امور خاورمیانه وزارت خارجه در مورد جبهه جایگاه ایران در جبهه مقاومت تصریح کرد: کاملاً روشن است که پیروزی انقلاب اسلامی یک نقطه عطف در مبارزات ملت‌های منطقه در برابر ظلم، ستم، استبداد و استکبار است. بعد از پیروزی انقلاب است که ما شاهد شکل‌گیری مقاومت اسلامی لبنان و فلسطین هستیم که پیروزی‌های بزرگی را کسب کردند؛ عقب نشینی رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان و فرار از نوار غزه و شکست از یک رویارویی نظامی با مقاومت لبنان در جنگ ۳۳ روزه و مقاومت فلسطینی در جنگ‌های ۲۲ روزه، ۵۲ روزه غزه و در سیف القدس در یک سال گذشته نشان می‌دهد که محور مقاومت یکپارچه، قدرتمند است و در نقطه مقابل این رژیم صهیونیستی است که در حال عقب نشینی‌های مکرر است.

 


وی یاد‌آور شد: رژیم صهیونیستی به جایی رسیده است که رژیمی که روزی برای خود حد و مرزی نمی‌شناخت و از نیل تا فرات و گسترده‌تر از آن را برای آرمان خود تعریف کرده بود، امروز در محدوده خود دیوار برای خود می‌کشد تا بتواند در مقابل مجاهدان فلسطینی بایستد و تاکنون نیز نتوانسته است مانع اقدامات مقاومتی ملت فلسطین در کرانه باختری در یک سال گذشته که عملیات‌های مقاومت فزونی یافته است، شود و این نقطه نگرانی و استراتژیک برای رژیم صهیونیستی است که پیش از ۵۰ درصد ارتش خود را در کرانه باختری بسیج کرده و در یک منطقه بسیار محدود می‌خواهد مانع عملیات‌های جبهه مقاومت شود.

 


شوشتری تصریح کرد: قطعاً مقاومت رو به جلو حرکت می‌کند و به اهداف خود نزدیک می‌شود و در مقابل رژیم صهیونیستی است که اضمحلال آن و سیر نزولی آن آغاز شده و پایان این رژیم موقت را به زودی شاهد هستیم. محور مقاومت با انقلاب اسلامی شکل گرفته و حمایت جمهوری اسلامی از مقاومت یک حمایت محوری است و نقش سردار سلیمانی در شکل‌گیری و تقویت رشد روزافزون محور مقاومت بسیار چشمگیر بوده است و حلقه‌های محور مقاومت از فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، ایران، یمن این حلقه‌ها به هم پیوند خورده‌اند و روز به روز این انسجام محور مقاومت بیش از پیش تقویت می‌شود.

کد خبر 1258240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha