برگزاری آیین غبارروبی مساجد در استان قزوین

حجت الاسلام پورآرین گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان و در آستانه سال جدید، آیین غبارروبی مساجد سطح استان با هماهنگی روحانیون مستقر و پایگاه های فرهنگی صورت می گیرد.

حجت الاسلام یوسف پورآرین- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین- در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین در خصوص آیین غبارروبی مساجد و برنامه های قرآنی در مساجد بیان کرد: به مناسبت ماه مبارک رمضان و سال جدید، آیین غبارروبی مساجد با هماهنگی روحانیون مستقر و پایگاه های فرهنگی یک هفته قبل از ماه رمضان در همه مساجد اجرایی می شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین اضافه کرد: در سال جاری با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان و ایام عید نوروز این آیین به صورت پررنگ تر و برای استقبال از مسافران نوروزی و همچنین شرکت کنندگان در برنامه های ماه مبارک رمضان اجرا می شود.

 

وی در ادامه با اشاره به برنامه های قرآنی در ماه مبارک رمضان افزود: یکی از برنامه های قرآنی در این ماه پربرکت، برگزاری طرح جزخوانی قرآنی کریم و محافل قرآنی است که طرح جزخوانی قرآن کریم به صورت شاخص در مسجد امام حسن عسکری (ع) قزوین و با حضور 30 قاری ممتاز کشوری و استانی برگزار می شود و این برنامه هر روز از شبکه استانی قزوین به صورت زنده پخش خواهد شد.

 

حجت الاسلام پورآرین اعلام کرد: برگزاری 30 محفل قرآنی سیار برنامه دیگری است که در ماه مبارک رمضان اجرایی می شود که در برگزاری این برنامه از ظرفیت شهردای ها، شوراها و دهیاری ها استفاده شده تا در شهرهای مختلف و روستاها یک محفل انس با قرآن کریم را داشته باشیم.

 

وی خاطر نشان کرد: سوره محوری ماه مبارک رمضان امسال، سوره محمد است که فایل محتوایی تفسیر این سوره و مدل بیان معارف این سوره در خدمت امامان محله و مساجد شاخص قرار می گیرد و به شرکت کنندگان درکرسی های تفسیر قرآن کریم که بتوانند در این دوره قبول شوند مدرک معتبری اعطا می شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطر نشان کرد: پویش حال خوب با محوریت سوره محمد برای کودکان زیر ۹ سال، نوجوانان ۹ تا ۱۸سال و برای جوان و بزرگسالان برنامه ریزی شده و محتوای هر رده سنی آماده شده و در اختیار مجموعه ها قرار می گیرد و مجموعه ها، با ارسال روایت حال خوب از خود و دیگران در قالب فیلم یا صوت کوتاه یا نقاشی در این پویش شرکت می کنند.

 

کد خبر 1258276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha