دوره تخصصی حفظ کاربردی تفسیر محور قرآن کریم برگزار شد

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان گفت: دوره تخصصی حفظ کاربردی تفسیر محور قرآن کریم با برنامه ریزی امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام کاظم حریف- مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرسان شمالی اظهار کرد: برای اولین بار در شهرستان دوره تخصصی حفظ کاربردی  تفسیر محور قرآن برگزار شد که بانوان قرآنی استقبال خوبی از آن کردند و حدود 25 نفر از بانوان فعال قرآنی در این طرح ثبت نام کردند و مشغول به برنامه حفظ شدند.

 

وی خاطرنشان کرد: این برنامه با حضور استاد رضا معماریانی حافظ و مدیر موسسه قرآنی مشهد در حال برگزاری است که هفته ای یک مرتبه برگزار می شود و قرآن آموزان در طول دو سال می توانند قرآن را به صورت کامل حفظ کنند که شاخصه این حفظ، حفظ کاربردی براساس مبنای تفسیر و حفظ قرآن و مباحث تفسیری به قرآن آموزان و حافظان گفته می شود.

 

حجت الاسلام حریف عنوان کرد: این برنامه تحولی در فضای قرآنی شهرستان ایجاد خواهد کرد و پس از پایان دوره هر کدام از قرآن آموزان می توانند یک دوره تخصصی حفظ را برای سایر و کسانیکه علاقه مند به این نوع حفظ قرآن هستند در شهرستان برگزار کنند و از ظرفیت این قرآن آموزان استفاده لازم را داشته باشیم.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان بیان کرد: در این شهرستان دو موسسه قرآنی و 25 خانه قرآنی فعال است و در حال فعالیت در عرصه های حفظ، تفسیر، آموزش روخوانی، روان خوانی و تجوید و مباحث دیگر قرآنی است.

 

حجت الاسلام حریف تصریح کرد: در ماه مبارک سال گذشته هم مسابقه حفظ قرآن کریم با همکاری موسسه فرهنگی قرآن و عترت صدرا در شیروان برگزار شد.

 

 

کد خبر 1258308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha