خادمین و بسیجیان دل به غبارروبی مساجد سپردند

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: خادمین و بسیجیان در آستانه ماه مبارک رمضان دل به غبارروبی مساجد سپرده و غبار مهجوریت را از این اماکن مذهبی زدودند.

سعید علیپور- مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهار کرد: در آستانه سال جدید و ماه مبارک رمضان مراسم غبارروبی مسجد محمد رسول الله(ص) و آستان متبرک قبور سادات توسط خادمین مجموعه و بسیجیان این شهرستان انجام شد.

 

وی خاطرنشان کرد: غبارروبی مساجد توسط هیئت، کانون و پایگاه بسیج انصار المهدی(عج)، مسجد محمدرسول الله (ص)، مرکز افق آستان متبرک قبور سادات و موسسه منادیان آل یاسین انجام شد.

 

علیپور عنوان کرد: خدا را شاکریم که امسال دو بهار طبیعت و بهار قرآن یعنی عید نوروز و ماه مبارک رمضان با هم تقارن یافته است و امید است که بتوان از این فرصت و تقارن حداکثر استفاده و بهره را ببریم.

 

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان بیان کرد: دهه آخر ماه شعبان به عنوان دهه تکریم و تعظیم مساجد نام گذاری شده است و در این دهه غبارروبی و آماده سازی مساجد برای ورود به ماه مبارک رمضان انجام می‌شود و این آئین ویژه نیز به این مناسبت برگزار می‌شود.

 

علیپور با بیان اینکه این شهرستان دارای 220 باب مسجد شهری و روستایی است، اضافه کرد: مسجد مکانی مقدس، انسان ساز و محل ذکر خدا است و در قرآن و روایات به اهمیت مساجد، ساخت، نگهداری، عمران و آبادانی مساجد تاکید فراوان شده است.

 

 

کد خبر 1258310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha