اجرای طرح آرامش بهار به‌منظور تقویت باورهای دینی و ارتقای فضای معنوی جامعه برگزار می‌شود

حجت الاسلام صالحی،بابیان اینکه همزمان با ایام نوروز و ماه مبارک رمضان طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه شاخص برگزار می شود، گفت: طرح آرامش بهاری به‌منظور تقویت باورهای دینی و ارتقای فضای معنوی جامعه برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمد صالحی ،در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به اینکه طرح آرامش بهاری از ۲۵ اسفندماه سال جاری آغاز و تا سوم اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲ ادامه دارد، گفت: بقاع متبرکه شاخص استان برای میزبانی از زائران در طرح نوروزی آرامش بهاری و ضیافت الهی ماه مبارک رمضان آمادگی کامل را دارد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، افزود: استفاده از ظرفیت امامزادگان و بقاع متبرکه برای ارائه خدمات فرهنگی به مردم از مهم‌ترین اهداف برگزاری طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی در نوروز است.

 

وی خاطر نشان کرد:در طرح برپایی خیمه‌های معرفت بر مبلغان مستقر در امامزادگان،  غرفه‌های کودکان و نوجوانان، تبلیغ و عرضه محصولات فرهنگی، بیان احکام شرعی، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب ،غبارروبی و نظافت بقاع، فضاسازی محیطی، اجرای مراسم تحویل سال نو، اقامه نماز جماعت، برپایی خیمه‌های معرفت، اعزام مبلغ، آیین جزء خوانی قرآن و تفسیر و مناجات خوانی از برنامه‌های طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه کرمانشاه است.

 

حجت الاسلام صالحی، تصریح کرد: صحیح خوانی قرائت نماز، گفتمان دینی و مشاوره  و پخش بیانات رهبری در بقاع، برگزاری ویژه‌برنامه «خدیجه مادر امت» در دهم ماه رمضان ،برگزاری جشن ولادت امام حسن مجتبی (ع) و شب‌های قدر همزمان با ایام ماه رمضان  برنامه های طرح آرامش بهاری است. 

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، با اشاره به اینکه تبدیل بقاع به قطب فرهنگی، در راستای توسعه فرهنگ دینی و معرفتی در آحاد جامعه صورت گرفته است، اظهار کرد: هجمه فرهنگی از سوی شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای و معاند به شدت و با قدرت در تغییر اذهان عمومی در حال فعالیت است و باید اقدامات مناسب در جهت مقابله و خنثی کردن این جریان‌های انحرافی داشت که تا کنون این تلاش ها  برای خنثی کردن افکار دشمنان نتیجه بخش بوده است.

 

وی گفت: حضور چشمگیر مردم در بقاع متبرکه در زمان تحویل سال بیان‌گر این است که آنها اصالت را نشانه گرفتنه‌اند و خواهان برقراری ارتباط بیشتر با خاندان اهل بیت(ع) هستند.

 

کد خبر 1258333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha