مشارکت صمیمانه یک مسیحی در تزیین مساجد و خیابان های مصر+عکس

یک جوان مسیحی در «نجع حمادی» مصر در آستانه ماه رمضان به مسلمانان در تزیین مساجد و خیابان‌ها کمک کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المصری الیوم، کشور مصر نیزهمچون دیگر کشورهای اسلامی خود را برای ماه رمضان آماده می کند.

 

در همین راستا، مکاریوس حبیب که مسیحی است، به همسایگان مسلمان خود در منطقه نجع حمادی کمک می کند و در نصب فانوس و تزیین کردن مسجد و خیابان‌ها مسلمانان را همراهی می‌کند.

 

مکاریوس که خود صاحب یک شرکت لوازم پزشکی است، گفت: به فکر شادی مسلمانان در حلول ماه رمضان است و به همین خاطر، تزئینات و فانوس هایی خریده و آن را در مقابل مسجد نجده که روبروی شرکتش قرار دارد، نصب کرده است.

 

 

کاری که مکاریوس انجام داد مورد قدردانی و احترام مسلمانان قرار گرفت و دیگر صاحبان مغازه های قبطی نیز شروع به کمک و تزیین خیابان‌ها و مساجد کردند، مساجدی که در ماه رمضان بیشترین مکان حضور مسلمانان است.

 

مکاریوس همچنین با کمک والدین و بستگانش در بسته بندی کیسه‌های ماه مبارک رمضان ئ تهیه آنها کمک کرد تا به عنوان نوعی مشارکت اجتماعی، قبل از آغاز ماه مبارک در بین مسلمانان این بسته بندی‌ها توزیع شود.

 

مکاریوس گفت: «همه در یک وطن زندگی می‌کنیم و یکدیگر را دوست داریم، مسلمانان در جشن‌ها و غم‌های خود با قبطی‌ها شریک می‌شوند و بالعکس، و این نشان از عشق و برادری در میان مصریان در تمام نقاط کشور است.»

 

کد خبر 1258366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha