توزیع میوه شب عید بازار عرضه میوه را تعادل بخشید

امسال توزیع ۳۵۰ تن میوه شب عید در استان کردستان توسط اتحادیه تعاون روستایی از ۲۴ اسفند آغاز شد که این اقدام بازار عرضه میوه را تعادل بخشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، هر ساله با فرا رسیدن عیدنوروز، تکاپوی خریدهای مردمی بیش از همیشه نمایان است، حال و هوای بازار با همیشه فرق دارد و هرکسی برای خرید وسیله و مایحتاجی روانه بازار می‌شود.

 

گران شدن اجناس در آستانه نوروز، کمی مردم را نگران خریدهای نوروزی می‌کند اما مسئولان استان در آستانه عید با توزیع کالاهای اساسی از جمله گوشت و مرغ و همچنین برپایی غرفه‌های میوه شب عید به کمک خریدهای مردمی می‌آیند تا با ایجاد تعادل در بازار قیمت‌ها، زمینه خرید مطلوب را برای مردم فراهم نمایند.

برخورد جدی با گرانفروشی و متخلفین اصناف

حسن عسکری فرماندار سنندج در بازدید از سطح بازار سنندج، ضمن اطلاع از قیمت‌ها و نحوه عرضه، بر تزریق مستمر مایحتاج و کالاهای اساسی به بازار تاکید کرد.

 

وی گفت: باید با گرانفروشی، کم فروشی و متخلفین اصناف برخورد جدی شود.

شرایط مطلوبی در زمینه توزیع کالاهای اساسی تنظیم بازار در کردستان برقرار است

 

پیمان اسکندری رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان نیز با بیان اینکه شرایط مطلوبی در زمینه توزیع کالاهای اساسی تنظیم بازار در استان برقرار است، گفت: این اقدام تا پایان ماه مبارک رمضان در استان کردستان انجام می‌شود.

 

وی از توزیع روزانه ۳۰ تن مرغ منجمد و پنج تا ۱۰ تن گوشت قرمز منجمد در ایام پایانی سال خبر داد و افزود: در ۱۷ روز اخیر ۵۷۰ تن گوشت مرغ و قرمز منجمد در استان توزیع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد: مصرف روزانه گوشت مرغ در استان حدود ۱۲۰ تن است که با توجه به نزدیکی ایام عید و آغاز ماه مبارک رمضان تقاضا برای تهیه این کالا رو به افزایش است.

 

اسکندری همچنین از توزیع میوه شب عید در استان خبرداد و تصریح کرد: امسال توزیع ۳۵۰ تن میوه شب عید در استان توسط اتحادیه تعاون روستایی از ۲۴ اسفند آغاز شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه ۳۰ غرفه عرضه میوه شب عید در استان دایر شده است، افزود: در این غرفه‌ها هر کیلوگرم پرتقال به قیمت ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان، سیب قرمز ۲۶ هزار و سیب زرد هم ۲۸ هزار تومان عرضه شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه توزیع میوه شب عید بازار عرضه میوه را تعادل بخشید، گفت: ۳۵۰  تن میوه شب عید در استان تامین شده و تا ۳ فروردین در سطح بازار استان توزیع خواهد شد.

 

کد خبر 1258435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha