سالی که گذشت از نگاه استاندار کرمان

استاندار کرمان با تبریک سال نو و فرا رسیدن بهار قرآن و با بیان اينکه سال گذشته اتفاقات مهمی در کشور و استان رخ داد؛ برخی از این اتفاقات را فهرست کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، محمدمهدی فداکار، بامداد سه شنبه (اول فروردین ماه) با تبریک سال نو و فرا رسیدن بهار قرآن و با بیان اينکه سال گذشته اتفاقات مهمی در کشور و استان رخ داد؛ افزود: مردم در طرح حذف ارز ترجیحی به خوبی همراهی کردند و این طرح با بهترین وضعیت اجرا شد که صمیمانه از مردم تشکر‌ می کنم‌.

 

 

استاندار کرمان افزود: سیل مردادماه از حوادث تلخی بود که خسارت‌های زیادی به تاسیسات و زیرساخت های کشاورزی و پُل ها و جاده ها زد و بخشی از آن با کمک دولت بازسازی شد و امیدواریم بخش دیگر جبران شود.

 

 

وی با اشاره به اینکه امیدواریم بهار امسال مانند سال گذشته شاهد سرمازدگی نباشیم؛ در ادامه به سفر هیئت دولت در سال گذشته به استان اشاره و بیان کرد: در این سفر اعتبارات خوبی برای استان در نظر گرفته شد که بخشی از آن به استان تزریق شده و بعضی پروژه ها در حال انجام است و بخشی مانند مدارس شبانه‌روزی و خوابگاه‌های های دانشجویی تکمیل شد.

 

 

استاندار کرمان افزود: پاییز سال گذشته حوادثی اتفاق افتاد و دشمن طراحی گسترده ای کرد که به لطف الهی و هوشیاری و بصیرت مردم نتوانست به اهداف پلید خود برسد و مردم کار بزرگی کردند و هوشیارانه در راهپیمایی های ۱۳ آبان و ۲۲ بهمن شرکت کردند و پاسخ محکمی به دشمن دادند و یکبار دیگر ثابت کردند پای آرمان های شهدا و انقلاب هستند.

 

 

وی با برشمردن برخی موفقیت های اقتصادی در استان از جمله افتتاح خط ۳ کنسانتره شرکت گهرزمین، تولید پنل های خورشیدی، اجرای پروژه های گازرسانی که شرکت گاز استان رتبه اول کشور را کسب کرد؛ کارخانه لاستیک های فوق سنگین؛ پروژه های آبرسانی در نقاط مختلف استان و... افزود: سومین سالگرد شهادت حاج قاسم نیز باشکوه برگزار شد و دستگاه های زیادی زحمت کشیدند و گروه‌های مردمی در موکب ها و اسکان کمک کردند و مراسم خوبی برگزار شد و ان شاءالله سال جدید با کیفیت بهتری برگزار شود.

 

 

استاندار کرمان تصریح کرد: شاخص های اقتصادی استان تغییر کرده و نرخ بیکاری کاهش یافته و رتبه چهارم کشور هستیم و برای اولین بار رتبه اول بهره وری را کسب کردیم و در شاخص های کسب و کار که مدتها رتبه ۳۰ و ۳۱ بودیم، در پاییز سال گذشته به رتبه ۲۵ رسیدیم.

 

 

وی ادامه داد: بیش از یک و نیم میلیارد دلار صادرات از گمرکات داشتیم و در طرح مسکن ملی که برای تامین زمین مشکلاتی در استان وجود داشت، اسفندماه این مشکل در همه شهرها حل شد و در حوزه معادن هم که یکی از ظرفیت‌ها است؛ کارهای خوبی انجام شده است.

 

 

فداکار با افزودن این مطلب که اعتبارات عمرانی امسال کم سابقه است و دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از اعتباراتی که پایان سال گذشته واریز شد، برای امسال ذخیره و امکان استفاده دارد؛ گفت: ضمن اینکه اعتباراتی هم سال جدید اضافه می شود و مصوبه مربوط به مولدسازی دارایی ها که صرف امور عمرانی خواهد شد رقم خیلی خوبی خواهد بود.

 

 

وی اظهار کرد: تعهد ارزی از صادر کنندگان صنایع دستی حذف شد که اتفاق بسیار مهمی بود و امیدواریم به توسعه صادرات صنایع دستی از جمله فرش و... کمک کند و امیدوارم تولید و صادرات و معیشت مردم بهتر شود.


 

استاندار کرمان با بیان اينکه پایان سال جاری انتخابات مجلس برگزار می‌شود که امیدوارم همه گروه های سیاسی با نشاط شرکت کرده و ان شاءالله انتخابات پرشور و سالمی داشته باشیم و منتخب مردم به مجلس راه پیدا کند؛ در پایان از کوتاهی های انجام شده عذرخواهی کرد و گفت: دست خود را به سمت اهل فکر و اقتصاد و سرمایه گذاری دراز می کنیم تا برای توسعه استان کمک کنند.

کد خبر 1258450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha