برقراری ارتباط دوستی با نوجوانان و جوانان راهکاری برای جذب آنها به مساجد

حجت الاسلام حمید حمیدی گفت: با نوجوانان و جوانان رابطه دوستی برقرار می کنم پای درد و دل شان می نشینم و هر جا نیاز به همراهی داشته باشند همراه آنها می شوم مثلا به اتفاق نوجوان و جوانان پارک و کوهنوردی میروم و در زمین فوتبال با آنها هم بازی می شوم.

حجت الاسلام حمید حمیدی در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: مساجد با توجه به این که مکانی معنوی هستند بنابراین می توانند نقشی هدایتگر برای نوجوانان و جوانان داشته باشند.

 

 

امام جماعت مسجد جامع علی بن ابی طالب (ع) شهر بلوک از توابع شهرستان جیرفت افزود: حضور نوجوانان و جوانان در مساجد زمینه آشنایی بیشتر آنها با دین و معارف الهی را فراهم می کند و در نهایت موجب تقویت ایمان، اعتقادات و باورهای دینی نوجوانان و جوانان می شود.

 

 

وی خاطرنشان کرد: نوجوان و جوان مسجدی هرگز تحت تاثیر تهاجم فرهنگی دشمنان قرار نمی گیرد و در دام آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد گرفتار نمی شود.

 

 

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به این که قریب ۹ ماه است که امام جماعت مسجد جامع علی بن ابی طالب (ع) شهر بلوک از توابع شهرستان جیرفت می باشد، بیان کرد: روز اولی که شهر بلوک آمدم تنها پنج نفر از نوجوانان برای شرکت در نماز جماعت به مسجد می آمدند و اکنون ۲۵ نفر از نوجوانان و جوانان علاوه بر شرکت در نماز جماعت در برنامه های مسجد نیز حضور می یابند.

 

 

امام جماعت مسجد جامع علی بن ابی طالب (ع) شهر بلوک به راهکار جذب نوجوانان و جوانان به مسجد اشاره کرد و گفت: با نوجوانان و جوانان رابطه دوستی برقرار می کنم پای درد و دل شان می نشینم و هر جا نیاز به همراهی داشته باشند همراه آنها می شوم مثلا به اتفاق نوجوان و جوانان پارک و کوهنوردی میروم و در زمین فوتبال با آنها هم بازی می شوم.

وی تصریح کرد: اگر نوجوانان و جوانان را درک کرده و همراه شان شوی آنها نیز با تو همراه می شوند و با همین طرز فکر اکنون این نوجوانان و جوانان در کلاس های آموزش قرآن کریم، تفسیر، احکام و جلسات خانگی قرآن کریم شرکت می کنند و به کتابخانه می آیند و از کتابهای کتابخانه استفاده می کنند.

حجت الاسلام حمیدی اظهار کرد: پس از جذب نوجوانان و جوانان به مسجد بخشی از فعالیت ها با رویکرد کمک به نیازمندان اجرا می شود و ما در قالب گروه جهادی به کمک آنها می رویم.

امام جماعت مسجد جامع علی بن ابی طالب (ع) شهر بلوک جیرفت عنوان کرد: در مدت ۹ ماه گذشته با همکاری و همراهی نوجوانان و جوانان مسجد و بسیجیان تعداد ۱۰ چشمه سرویس بهداشتی ساخته ایم.

وی ادامه داد: بخشی از هزینه های ساخت و ساز سرویس بهداشتی ها توسط خیرین و بخشی نیز از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) تامین می شود و در لوله گذاری طرح های آبرسانی نیز مشارکت داشته ایم.

حجت الاسلام حمیدی بیان کرد: در ایام عید نیز قصد داریم در قالب اردوی جهادی یک رشته قنات را احیا و بازسازی کنیم تا از این طریق به کشاورزان کمک شود.

امام جماعت مسجد جامع علی بن ابی طالب (ع) شهر بلوک جیرفت ابراز کرد: در این مدت سعی کرده ام که هم مشکلات نوجوانان و جوانان و هم بزرگسالان را حل و فصل کنم به طور مثال نوجوانان و جوانانی که در تحصیل مشکل دارند برای رفع مشکل آنها تلاش می کنم.

وی یادآور شد: یکی دیگر از مشکلات جوانان مسجد بیکاری بود که از طریق رایزنی با بنیاد برکت و کمیته امداد امام خمینی (ره) تسهیلات اشتغالزایی به آنها اعطا شده و اکنون ۵ نفر از این جوانان به شغل دامداری و مغازه داری مشغول هستند.

حجت الاسلام حمیدی گفت: در مدت ۹ ماه گذشته زمینه ازدواج آسان ۱۸ نفر از جوانان مسجد فراهم شده است.

امام جماعت مسجد جامع علی بن ابی طالب (ع) شهر بلوک جیرفت خاطرنشان کرد: برای تعلیم مباحث اخلاقی و تربیتی به نوجوانان و جوانان قبل از شروع فعالیت های ورزشی همچون فوتبال حلقه تربیتی در زمین فوتبال تشکیل می‌دهم و سعی می کنم با شیوه عملی روی رفتار و اخلاق آنها تاثیرگذار باشم و تا حدود زیادی موفق بوده ام.

وی با بیان این مطلب که جوانان را محور فعالیت های فرهنگی مسجد قرار داده ام، تصریح کرد: با برنامه ریزی برای غنی سازی اوقات فراغت آنها سعی کردم تا نوجوانان و جوانان دچار آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد و مشروبات الکلی نشوند.

کد خبر 1258489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha