برپایی نمایشگاه صنایع دستی و بومی در باغ فین/صنایع دستی پیام رسان فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی است

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان از برپایی نمایشگاه بازنمایی قابلیت ها و توانمندهای صنایع دستی و بومی روستاهای منطقه کاشان با ۲۵ غرفه در مجموعه جهانی باغ تاریخی فین خبر داد.

احمد دانائی نیا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در حاشیه افتتاح نمایشگاه بازنمایی توانمندی های صنایع دستی و بومی روستاهای منطقه کاشان در باغ فین گفت: در این نمایشگاه، تعداد ۲۵ غرفه از روستاهای چهار بخش برزک، قمصر، نیاسر و مرکزی در ایام تعطیلات نوروز به معرفی قابلیت های صنایع دستی و حرف بومی می پردازند.

 

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان کاشان با بیان اینکه از ظرفیت های میراث روستایی نباید غفلت کرد، افزود: این‌ نمایشگاه برای نخستین بار با هدف شناسایی ظرفیت های و توانمندی روستاهای کاشان در راستای حمایت از صنایع دستی و توسعه گردشگری روستایی است.

دانائی نیا تصریح کرد: وجود روستاهای کویری و‌ کوهپایه و‌ کوهستانی و برخورداری از طبیعت و اقلیم‌ جغرافیایی متنوع یک‌ثروت و نعمت خدادادی برای کاشان است که با ایجاد نمایشگاه های بازنمایی قابلیت و‌ توانمندی صنایع دستی و بومی به دنبال شناساندن جاذبه های روستاهای این شهرستان به‌ گردشگران هستیم.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان افزود: صنایع دستی باتوجه به ویژگی ها و شاخصه‌های آن می‌تواند به عنوان یک پیام‌رسان جدی از فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی کشورمان باشد و برپایی نمایشگاه بازنمایی توانمندی های صنایع دستی و بومی روستایی می تواند در ترغیب جامعه به سمت این صنایع و توسعه آن در منطقه موثر باشد.

 

دانائی نیا خاطر نشان کرد: نمایشگاه بازنمایی قابلیت ها و‌ توانمندی های صنایع دستی و بومی کاشان در ایام نوروز از ساعت ۹ صبح‌ الی ۲۱ در مجموعه جهانی باغ فین پذیرای گردشگران و‌ مسافران خواهد بود.

کد خبر 1258537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha