فعالیت ۵۱ پایگاه هلال احمر در طرح نوروزی / روزانه ۶۰۰ نفر به مردم خدمات ارائه می‌دهند

غلامی از فعالیت ۵۱ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای و پست راهنمایی مسافرین نوروزی در استان گیلان خبر داد و گفت: روزانه بیش از ۶۰۰ نفر از امدادگران و جوانان جمعیت هلال احمر در حال خدمت‌رسانی به هموطنان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، سیاوش غلامی - مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان امروز (چهارشنبه، ۲ فروردین) در جریان بازدید از پایگاه امداد و نجات جاده‌ای صیادلر در جمع خبرنگاران،اظهارکرد: طرح نوروزی امداد و نجات و جوانان جمعیت هلال احمر  از ۲۴ اسفند سال ۱۴۰۱ آغاز شده و تا ۱۵ فروردین سال جاری ادامه دارد.

 

وی با بیان‌اینکه در قالب این طرح ۵۱ پایگاه امداد نجات جاده‌ای و پست راهنمایی مسافرین نوروزی فعال است، افزود: امسال تعداد پایگاه‌ها و پست‌های امداد و نجات جاده‌ای و پست راهنمایی مسافرین نوروزی نسبت به سال گذشته ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش داشته است.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان به حضور پرسنل و کارکنان جمعیت هلال احمر در ۱۷ شعبه این جمعیت در سراسر استان اشاره کرد و گفت: روزانه بیش از ۶۰۰ نفر از امدادگران و جوانان جمعیت هلال احمر در حال خدمت‌رسانی به هموطنان هستند.

 

غلامی تصریح‌کرد: در بحث شرایط ترافیکی و جوی در استان گیلان اداره کل هواشناسی دیروز و امروز هشدار نارنجی صادر کرد که در این راستا جمعیت هلال احمر آمادگی لازم را دارد.

 

وی با اشاره به اینکه شب گذشته و امروز هم کماکان در ارتفاعات بارش برف داریم، ادامه داد: در نقاطی همچون اسالم به خلخال، آغوزی و دیلمان به سیاهکل و املش جاهایی هستند که مسافرانی که خودروهای‌شان ایمنی کافی و زنجیر چرخ نداشته و دچار مشکلاتی شدند که همکاران جمعیت هلال احمر و راهداری مشغول امدادرسانی به هموطنان بودند.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان خاطرنشان‌کرد: توصیه به هموطنان این است که حتما نکات ایمنی را رعایت کنند و در مسیل‌ها و مسیر رودخانه قرار نگیرند و همین طور در بحث مناطق کوهستانی اگر ضرورتی ندارد از سفر خودداری کنند و در صورت لزوم هم امکاناتی مانند غذای کم حجم و پر کالری به اضافه لوازم گرم و سوخت کافی برای خودرو و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند تا سفری ایمن و بی خطری داشته باشند.

کد خبر 1258554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha