ملت ایران برای حاکمیت دین و زنده نگهداشتن اسلام قیام کردند

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی خداوند همواره ملت ایران را مورد حمایت قرار داده است گفت: ملت ایران برای بیرون راندن طاغوت، حاکمیت دین الهی و زنده نگهداشتن اسلام و قرآن قیام کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت‌الاسلام تقی روحانی - امام جمعه شهرستان رودسر - امروز (چهارشنبه، ۲ فروردین) در دیدار نوروزی اعضاء ستاد نمازجمعه رودسر با امامت جمعه که در دفتر ایشان به مناسبت سال نو برگزار شد اظهار داشت: نوروز امسال با قرآن کریم و ماه مبارک رمضان شروع و با ماه نزول قرآن کریم پایان می‌یابد بنابراین ما سالی قرآنی را در پیش رو داریم.

 

امام جمعه شهرستان رودسر تصریح کرد: در این ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی خداوند متعال همواره ملت ایران را مورد حمایت قرار داد زیرا ملت ایران برای بیرون راندن طاغوت، حاکمیت دین الهی و زنده نگهداشتن اسلام و قرآن قیام کردند.

 

روحانی ضمن اشاره به فرمایشات گهربار مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی تصریح کرد: متاسفانه زندگی تجملاتی به همه سرایت کرده در حالیکه این امر آفتی بزرگ برای جامعه محسوب می‌شود.

 

وی با بیان اینکه اگر قیام حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) نبود اصل دین هم از بین می‌رفت به تغییر برخی از مبانی دین مبین اسلام پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) اشاره نمود و اذعان کرد: دغدغه امروز شهدا، متدینین و‌ روحانیت امروز بی حجابی خانمهاست و همه غصه‌دار هستیم اما باید بدانیم که چنین اتفاقاتی در تاریخ انبیاء الهی هم رخ داده است. 

 

امام جمعه شهرستان رودسر شمار یاران خوب پیامبر اسلام (ص) را کم تعداد ذکر کرد و گفت: دشمن تبلیغات بسیار وسیعی را انجام داد اما تنها ۱۲ درصد از زنان کشور اعلام کردند که میخواهند حجاب از سر بردارند و ۸۸ درصد به حجاب خود پایبند هستند و اینها امیدوار کننده است زیرا انسان متخلف و هتاک در همه اعصار و دوره‌ها وجود داشته است.

 

روحانی ابراز داشت: وقتی برخی هتاکی‌ها و یا عملکرد برخی مسئولان را می‌بینیم نباید از اصل اسلام مأیوس شویم همانطوری که حضرت محمد (صل الله علیه وآله وسلم) و یا حضرت موسی (علیه‌السلام) هم مأیوس نشدند و به راه خود ادامه دادند و حتی حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام ) جان خود را هم در این راه فدا کرد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: تمام زندگی حضرت امام حسن عسکری (علیه السلام) در پادگان گذشت و در آن شرایط امام شیعیان خود را هدایت می‌کرد زیرا مأیوس نشد فلذا ما هم باید با همه وجود خود در سال ۱۴۰۲ قوی‌تر از سال ۱۴۰۱ در خدمت دین، نماز جمعه، انقلاب و خداوند بوده و شاکر خداوند متعال باشیم.

کد خبر 1258557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha