برپایی ۳۰ خیمه معرفت/ جزء خوانی قرآن در ۸۰ بقعه متبرکه گیلان برگزار می‌شود

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به برپایی ۳۰ خیمه معرفت در سراسر استان گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه رمضان جزء خوانی قرآن کریم در ۸۰ بقعه متبرکه گیلان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام ستار علیزاده- مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی از امروز( پنج شنبه، 3 فروردین) در بقاع متبرکه گیلان آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

 

وی با بیان اینکه 500 بقعه متبرکه استان گیلان میزبان طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری هستند افزود: این طرح در 15 امامزاده گیلان به صورت سطح یک، در 180 بقعه سطح دو و در 305 بقعه متبرکه سطح سه برگزار می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از برپایی خیمه‌های معرفت در 30 بقعه متبرکه گیلان خبرداد و تصریح کرد: در این طرحها، 55 مبلغ اعزامی از قم و 350 روحانی بومی با سازمان اوقاف همکاری می‌کنند.

 

به گفته علیزاده، آموزش مهارت‌های زندگی، مشاوره خانوادگی، آموزش احکام، قرآن آموزی به کودکان و نوجوانان، بازی فکری و چند رسانه‌ای، پاسخگویی به سوالات شرعی، تصحیح قرائت نماز، گفتمان‌های دینی تربیت فرزند، کودک و نوجوان، مشاوره به ویژه در موضوع جمعیت و فرزندآوری از غرفه‌های خیمه‌های معرفت هستند.

 

وی در ادامه به ویژه برنامه‌های قرآنی اوقاف با توجه‌ به تقارن ماه رمضان با نوروز اشاره و بیان کرد: جزء خوانی قرآن کریم در 80 بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.

 

علیزاده برپایی 60 محفل انس با قرآن کریم در بقاع مجری طرح و و کرسی‌های تلاوت خانگی به همت مراکز افق در منازل مجاور بقاع متبرکه را از دیگر ویژه برنامه‌های ماه رمضان اعلام کرد.

 

وی با اشاره به برپایی 40 کرسی تفسیر قرآن کریم در سطح استان تصریح کرد: برپایی سفره‌های افطاری ساده از محل نیات موقوفات از دیگر برنامه‌های طرح ضیافت الهی است که در بقاع متبرکه شاخص گیلان برپا می‌شود.

 

کد خبر 1258595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha