لزوم شکل گیری یک دغدغه اجتماعی برای تحقق شعار سال

حجت الاسلام زارعی با تاکید بر اینکه برای اجرایی شدن شعار سال باید یک دغدغه اجتماعی در جامعه شکل بگیرد، گفت: رسانه‌ها، صاحبان تریبون، حوزه های فرهنگی و هنری باید به نحو احسن این شعارها را تشریح و تبیین کنند.

حجت الاسلام علیرضا زارعی- امام جمعه بشرویه- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از مسائلی که مقام معظم رهبری در اول سال به آن توجه ویژه و خاص دارد نامگذاری سال هاست.

 

وی در خصوص علت نامگذاری هر سال بیان کرد: دلیل عمده این نامگذاری ها بحث توجه و سوق دادن اذهان مردم و مسئولان به موضوعات مهم کشور در این شعار سال است و می توان گفت بهترین نقشه راه برای بررسی مشکلات و استفاده از ظرفیت های موجود کشور در شعار سال است.

 

امام جمعه بشرویه افزود: در این شعار سال با توجه به تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری بحث مشکلات، ظرفیت ها، مصالح و زمینه‌های رشد و توسعه کشور در نظر گرفته می شود البته این نکته هم باید مورد توجه قرار بگیرد نامگذاری سال ها و انتخاب شعارها به معنی فراموشی و یا کم توجهی به بقیه مسائل و موضوعات کشور نیست.

 

حجت الاسلام زارعی با بیان اینکه شعار سالها، تاریخ مصرف مشخصی ندارند، ادامه داد: اتفاقاً انتخاب نام ها برای سال، مکمل و تکمیل کننده بقیه مسائل و موضوعات است و چراغ راهی برای بقیه مسیرها و توسعه آن ها است که مسیر رشد و توسعه آن ها روشن می شود.

 

وی با تاکید بر اینکه برای اجرایی شدن شعار سال باید یک دغدغه اجتماعی در جامعه شکل بگیرد، گفت: رسانه‌ها، صاحبان تریبون، حوزه های فرهنگی و هنری باید به نحو احسن این شعارها را تشریح و تبیین کنند و مسئولان اجرایی هم زمینه تبدیل این شعارها به عمل را فراهم کنند.

 

امام جمعه بشرویه با اشاره به اینکه شاید بتوان گفت از دستاوردهای مهم این شعارها بحث بسیج امکانات دولتی و مردمی به سمت و سوی تحقق این شعارها است، یادآور شد: ایجاد دغدغه و انگیزه هم برای مردم و هم برای مسئولین یکی دیگر از ثمرات این شعارها محسوب می شود و مهم کردن مسائل کشور برای رفع مشکلات و استفاده از ظرفیت های مهم کشور نیز از جمله دیگر اهداف نامگذاری سال است.

 

 

 

 

کد خبر 1258601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha