دانش بنیان کردن تولید  از عوامل رشد اقتصادی است

ترقی با تأکید بر ارتقای کیفیت تولید در کشور گفت: ارتقای کیفیت تولید در کشور به دانش بنیان کردن تولیدات، ارتقای وجدان کاری کارگر و تأمین نیاز‌های مالی و سرمایه‌ای وابسته است.

حمیدرضا ترقی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد تحقق شعار "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" که سال گذشته از سوی مقام معظم رهبری تعیین شده بود، گفت: دولت در تبعیت از سخنان مقام معظم رهبری تلاش کرد شرکت‌های دانش بنیان را در مسیر توسعه و گسترش قرار دهد اما آن میزانی که مورد نظر مقام معظم رهبری بود تحقق نیافت زیرا تعداد این شرکت‌ها را رهبر انقلاب چندین برابر آن چیزی که توانستیم در کشور ایجاد کنیم مطالبه کردند.

 

 

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی افزود: حرکت در جهت دانش بنیان کردن تمام تولیدات کشور شروع شده و این امر نیازمند اتصال بیشتر دانشگاه و مراکز دانش بنیان با کارخانجات و مراکز تولید است. در این مسیر باید فرهنگ آن کاملاً نهادینه شود و مقدمات و زیرساخت‌های آن فراهم شود تا بتوانیم مطالبه مقام معظم رهبری را تحقق یافته بدانیم.

 

 

وی گفت: بدون شک وقتی که قرار است تولید را رشد دهیم و جهشی در تولید پدید‌آوریم اگر برای تولید؛ بازار مصرف فراهم نشود به طور طبیعی شکست می‌خوریم و نمی‌توانیم موفق شویم.

 

 

ترقی ادامه داد: برای موفقیت تولید و رشد و جهش در آن نیازمند بالا بردن کیفیت تولید هستیم که این امر به دانش بنیان کردن تولیدات، ارتقای وجدان کاری کارگر و تأمین نیاز‌های مالی و سرمایه‌ای وابسته است تا بتوان این تولیدات را در بازار‌های بین‌المللی عرضه کرد.

 

 

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه کاهش هزینه تولید از طریق بالا بردن بهره وری حاصل می‌شود، گفت: برای کاهش هزینه تولید باید به فکر افزایش بهره‌‌وری از نیروی انسانی و ایجاد تحول در شیوه مدیریت و سیستم‌های اتصال تولیدکننده به مصرف‌کننده نیز بود. تمام این عوامل، مواردی است که در سال جدید باید از طریق حکمرانی مطلوب اقتصادی آن را محقق کنیم تا سیستم‌هایی که مانع رشد تولید است را از بین ببریم و کانون‌های قدرت و نهاد‌هایی که مانع رشد تولید هستند را از چرخه اقتصادی کشور خارج کنیم.

 

 

وی اظهارداشت: به طور طبیعی نیازمند آن هستیم که تحولی را که مورد نظر مقام معظم رهبری در سخنرانی آغاز سال بود را در سیستم و نظام بانکی و تولید فراهم کنیم و با مجوز‌ها و فراهم کردن تسهیل در امر تولید بتوانیم گام‌های مؤثری را برداریم تا هدف اقتصادی تحقق پیدا کند.

کد خبر 1258652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha