مهار تورم نیازمند توجه بیشتر به منابع بودجه است

نخعی گفت: مهار تورم بخش عمده‌ آن به منابع بودجه برمی‌گردد یعنی باید منابع درآمدی بیشتر در کشور ایجاد کنیم و به تولید بیشتر بپردازیم.

مصطفی نخعی - نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس- در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار کرد: هر ساله یکسری مسائل اولویت رسیدگی مسئولان است، چراکه همه ساله در عرصه های سیاسی، اجتماعی اقتصادی و امنیتی مسائل و مشکلاتی وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه طی 10 و یا 11 سال گذشته مقام معظم رهبری سال ها را با محوریت «اقتصاد» نامگذاری کرده‌اند، گفت: هدف رهبری یادآوری به مردم، مسئولان و فعالان اقتصادی است که اقتصاد مسئله اول کشور و نیازمند توجه بیشتر است.

 

نخعی گفت: مقام معظم رهبری همیشه تاکید داشته‌اند که همه ارکان کشور، سازمان‌های مردم نهاد و فعالان اقتصادی باید به نامگذاری سال توجه داشته باشند تا در نهایت بتوانیم بر مشکلات اقتصادی کشور فائق بیاییم چراکه اقتصاد بر همه حوزه‌ها تاثیرگذار است.

 

وی با بیان اینکه زمانی که اقتصاد معیوبی داشته باشیم آثار آن بر همه عرصه ها حتی موضوعات فرهنگی وجود دارد، افزود: بنابراین همچنان اقتصاد، موضوع شماره یک است. در موضوع اقتصاد شاخه‌های متعددی مطرح است و آنچه امسال تاکید شده کنترل تورم و پرداخت به تولید است.

 

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس تصریح کرد: «تولید» کلید واژه مشترک در نامگذاری سال‌های اخیر است که نشان می‌دهد تولید در رشد اقتصادی کشور و تحریم ها موثر است و در صورتی که به آن بپردازیم می‌توانیم مشکلات خود را رفع کنیم.

 

نخعی با بیان اینکه تولید ملی، اهمیت بسیار بسیار زیادی از دید مقام معظم رهبری دارد، گفت: مسئولان هم باید آنقدری به این موضوع توجه داشته باشند که مردم اثر آن را در زندگی خود ببینند.

 

وی افزود: رهبری بارها اشاره کرده‌اند که نامگذاری صرفا برای درج در سربرگ نامه‌های اداری نیست و باید عملی شود که با شدت و ضعف مواجه بوده و برخی در سال‌های اخیر بیشتر و برخی کمتر توجه شده است. اما در مجموع وقتی موضوع شعار سال قرار می‌گیرد دولت و مردم توجه بیشتری به آن دارند و نمایندگان مجلس هم در بحث قانون گذاری بیشتر شعار سال را مد نظر قرار می دهند.

 

وی در ادامه به مشکلات ریشه‌ای کشور در موضوع اقتصاد اشاره کرد و افزود: تحریم‌ها نیز مزید بر علت هستند و شرایط کشور هم ساده نیست و ما در شرایط سختی قرار داریم و علی‌رغم همه تلاش ها، توجه و تمرکز خوبی بر موضوع اقتصاد در برخی سال ها داشته ایم و دستاوردهای خوبی داشته‌ایم اما کافی نیست و مردم اثر آن را بر زندگی احساس نمی کنند.

 

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس گفت: تا مردم احساس نکنند که بیکاری کمتر شده، مشکلات گرانی در حال رفع شدن است و یا ثبات اقتصادی در حال برگشت است یعنی موفق عمل نکرده ایم. ما ارقام و اعداد پر طمطراقی روی کاغذ داریم اما مهم این است که مردم احساس کنند اتفاقات خوبی در حال رقم خوردن است.

 

نخعی تصریح کرد: مهار تورم یعنی ثبات اقتصادی؛ که هم به نفع مردم و هم تولید کننده است و کمک می‌کند به رشد اقتصادی؛ مهار تورم بخش عمده‌ آن به منابع بودجه بر می‌گردد یعنی باید منابع درآمدی بیشتر در کشور ایجاد کنیم و به تولید بیشتر بپردازیم.

 

وی ادامه داد: معمولا مقام معظم رهبری بعد از نامگذاری سال شاخص‌ها و پیشنهاداتی ارائه می‌دهند که باید از جنبه‌های مختلف شامل فرهنگی، اطلاع رسانی، در حوزه قانون گذاری، نظارت و اجرا به آن توجه کنیم، باید منابع بانکی را سوق دهیم به سمت تولید و مولد سازی را جدی بگیریم این ها راهکارهایی است که باید بر آن توجه کرد تا برای تحقق شعار سال بتوانیم برنامه‌ریزی کنیم.

 

وی با بیان اینکه عامه مردم اعتماد به نفس و عزت نفس لازم برای تحول کشور را دارند، تصریح کرد: مسئولان هم باید با اراده و عزم بیشتری در حوزه اجرا، قانون گذاری و مسائل قضائی قرار بگیرند و همگرایی، وحدت خود را افزایش دهند، اگر همان اندازه که مردم عزت نفس دارند، مسئولان هم داشته باشند در تحقق شعار سال موفق خواهیم بود.

 

 

کد خبر 1258683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha