درد بی پناهی آرامش مردم را تحت تاثیر قرار داده است

آیت الله العظمی مظاهری گفت: درد بی پناهی و دلبستگی های غیر از خدا، آرامش مردم را تحت تاثیر قرار داده و موجب رنج عصبی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله العظمی «حسین مظاهری» در درس اخلاق هفتگی به بحث خود شناسی و شناخت پروردگار اشاره کرد و اظهارداشت: یکی از چالش های امروز جامعه ما رنج عصبی و بد اخلاقی هایی است که افراد نسبت به همدیگر انجام می دهند.

مرجع تقلید عالم تشیع افزود: دغدغه های مردم در این روزها زیاد شده و دلبستگی های زیادی به مسائل دنیایی پیدا کرده اند که این موضوع باعث می شود آنان از واقعتیت ها دور شوند.

 

وی ادامه داد: دلبستگی به مسائل دنیایی و عشق های مجازی هیچ پشتوانه ای برای انسان در شرایط سخت نیستند و همین بی پناهی و دلبستگی های غیر از خدا، آرامش مردم را تحت تاثیر قرار داده و موجب رنج عصبی شده است.

آیت الله العظمی مظاهری با بیان اینکه انسان قادر به گذشت از مشکلات با وجود سختی های خواهد بود، تصریح کرد: اتکا به قدرت الهی و ارتباط با خداوند می تواند پشتوانه انسان برای شرایط سخت باشد و نگذارند که با مشکلات تنها بماند.

 

وی اضافه کرد: در درون دل های بسیاری از مردم خانه هایی به جز خدا ایجاد شده و همه درگیر آن هستند و دیگر فرصتی برای خلوت با ذات اقدس الهی نیست و چگونه می خواهند اینگونه از سختی ها بگذرند.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه اگر انسان خود را معطوف به پروردگار کند و در این خصوص رفاقت بسازد به درجه عالی خواهد رسید، گفت: چنین انسانی دیگر به جایگاهی می رسد که همه بدن و دارایی او متعلق به حضرت حق می شود.

 

وی از جوانان خواست تا در آیات قرآن تدبر کند و از متعلقات دنیایی دور شوند و در دل خود خداوند را جا بدهند و اینگونه به سعادت در دنیا و آخرت برسند.

مرجع تقلید عالم تشیع خاطرنشان کرد: مال و دارایی برای انسان پشتوانه نخواهد بود و در شرایط سخت نمی تواند برای او آرامش بیاورند در حالی که خداوند متعال مایه آرامش برای انسان خواهد بود.

کد خبر 1258759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha