رسانه ها به انتشار پردامنه اخبار اُمیدبخش در جامعه بپردازند/امیدآفرینی عامل تقویت وحدت و انسجام اجتماعی

عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) گفت: رسانه ها و صدا و سیما در راستای امیدآفرینی در کشور به انتشار پردامنه اخبار اُمیدبخش در جامعه اهتمام ویژه ای داشته باشند.

زهرا تاجیک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به نام گذاری سال 1402 از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال "مهار تورم، رشد تولید" و تأکید معظم له بر لزوم امیدآفرینی در جامعه گفت: حقیقتاً اگر به عموم مردم و نسل جدید امید داده شود، شاهد تحولات خوبی در کشور خواهیم بود و به لطف الهی حرکت کلی دولت سیزدهم و تلاش های رئیس جمهور نیز در همین راستاست.

 

 

تاجیک افزود: واقعیت آن است که در طول یکی دو سال اخیر، شرکت های دانش بنیان رشد و توسعه خوبی داشته اند به نحوی که بر اساس آمار، شاهد رشد 97 درصدی ایجاد این شرکت ها در کشور بوده ایم و باید بر روی این گونه اخبار امیدآفرین مانور بیشتری از حیث رسانه ای داده شود.

 

 

وی با بیان این که امید، موتور محرکه انسان به سمت رشد و پیشرفت است، گفت: هر چند مشکلاتی از نظر فرهنگی و اقتصادی در جامعه داریم، اما امیدآفرینی باعث تقویت انگیزه ها و نیز تقویت وحدت و انسجام اجتماعی می شود، کما این که نشانه های این امید را انسان در حضور با نشاط و گسترده مردم در تجمعات ملی و مذهبی و برنامه های مختلف مشاهده می کند.

 

 

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: آن چه مهم است این که باید با همدلی و امید به آینده مشکلات را حل کنیم و بدانیم که برخلاف القائات دروغین دشمن، آینده کشور بسیار روشن است.

 

 

وی ادامه داد: در مقابل تلاش مستمر دشمن و رسانه های وابسته به آن که به دنبال پمپاژ نااُمیدی در کشور ما هستند، کسانی که تریبون و یا رسانه ای در اختیار دارند باید در این زمینه فعال تر شده و به اخبار مثبت و امیدبخش ضریب بیشتری بدهند.

 

 

تاجیک گفت: در ماه های اخیر، تولید و پخش سرود و نماهنگ ویژه کودکان و نوجوانان در رسانه ملی حقیقتاً در ایجاد امید و انگیزه بین نسل جدید بسیار مؤثر بوده است و این را هم بدانیم که ما از حیث منابع دینی، دستمان پر است و باید از این گنجینه ای که در اختیار داریم به خوبی استفاده کنیم.

 

 

وی اضافه کرد: امید به رحمت الهی و عنایات خاصه پروردگار عالم را انسان در این کشور می بیند و این هم قطعاً از معجزات است، منتهای مراتب کار دشمن و رسانه های آن این است که جوانان را فریب داده و در مسیرهایی قرار دهد که مطابق با واقعیت کشور نیست.

 

 

وی اظهار داشت: از سوی دیگر در سال جدید باید به وضع محرومان رسیدگی مضاعف شده و توجه دولت بیش از پیش به این قضیه معطوف شود، چه آن که انصافاً نیز در جای جای کشور ما حتی روستاهای دورافتاده فعالیت های خدمت رسانی خوبی صورت گرفته و می گیرد و ما باید بتوانیم این ها را به درستی رسانه ای کنیم.

کد خبر 1258815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha