تحقق شعار سال با تعامل و همدلی مسئولان محقق می‌شود

حجت الاسلام محقی گفت: با تعامل، تعاون و همدلی تمامی مسئولان سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و ایجاد جبهه واحد می توان شعار سال «مهار تورم- رشد تولید» را عملیاتی کند.

حجت‌الاسلام علی محقی - سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی- در گفتگو با خبرنگار شبستان از خراسان جنوبی درخصوص نامگذاری سال‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: فلسفهٔ این اقدام رهبر معظم انقلاب؛ جلب توجه مردم به یک ارزش خاص و همین‌طور در نقطهٔ مقابل آن، به یک مشکل است. بر این اساس، رهبری بنابر اطلاعات و گزارش‌هایی که از سراسر کشور دریافت می‌کند، و بررسی برخی پارامترهای اجتماعی، دینی، فرهنگی و ... مردم و مسئولان را به یک موضوع توجه می‌دهند.

 

وی در پاسخ به این سوال که نام و شعار هر سال، مبتنی بر چه مختصات و مصالحی، طراحی و تعیین می‌شود؟ افزود: در حقیقت نگاه رهبری نوعی جمع‌بندی از مجموع عوامل است از جمله آسیب‌هایی اجتماعی که باید برطرف شود؛ نیازمندی های جامعه که باید مرتفع شود و همچنین گاهی نیز ممکن است شرایط و حوادث بین‌المللی یا داخلی هم در این نام گذاری ها تاثیرگذار باشد.

 

سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه با با پایان یافتن هر سال، شعار و اولویت سال پیش که در قالب نام تجلی یافته است، کنار گذاشته نمی‌شود و نام و شعار قبلی، ذیل نام و شعار جدید معنا و طبقه‌بندی می شود، ادامه داد: مسیر حرکت ملت ایران طبق نقشه راه رهبری حکیم و آگاه ایران؛ نیازمند تجلی همه شعارهای گذشته نیز هست چنانکه مثلا مسئله مهم اقتصاد که بستر اصلی آن اتحاد و انسجام ملی است و با جهش و رونق تولید نیز عجین می شود؛ در واقع با کنار گذاشتن شعارهای سال‌های گذشته نمی توان به هدف پیش رو رسید.

 

وی با تاکید بر اینکه زمینه و بستر موضوعی نام و شعار سال، به معنای فراموشی یا کم‌اعتنایی به سایر زمینه‌ها نیست، گفت: به طور قطع در کلام رهبری مشی کلی نظام مطرح می شود و این باعث کم اهمیت یا بی اهمیت بودن سایر مباحث مهم ملی نیست، بلکه صرفا خط دهی به مسئولان، مدیران و انگشت اشاره به کلان مسئله وقت نظام اسلامی و کشور است.

 

حجت‌الاسلام محقی تصریح کرد: رهبری مهمترین مسئله کشور در سال گذشته را موضوع اقتصاد و معیشت مردم دانستند و با تاکید بر اینکه امسال نیز اقتصاد، مسئله اصلی کشور است، شعار سال ۱۴۰۲ را «مهار تورم و رشد تولید» اعلام کردند.

 

وی با بیان اینکه راهکار و نامگذاری معظم‌له چند وجه و کلیت دارد،‌ گفت: البته در بخش اقتصاد کارهای خوب و سازندگی‌هایی انجام گرفته که باید به زندگی و معیشت مردم مرتبط شوند و از دیگر سو؛ گشایش اقتصادی در سفره مردم با برنامه ریزی دقیق محقق شود؛ رهبر معظم انقلاب اقدامات تولیدگران کشور را مثبت ارزیابی کردند و با تاکید فرموده‌اند که، کارهای خوبی که در بخش اقتصاد انجام گرفته باید منجر به گشایش در زندگی و سفره مردم به ویژه طبقات ضعیف شود و این موضوع هم جز با برنامه‌ریزی دقیق و استمرار این کارها، امکان پذیر نیست.

 

به گفته وی، ایشان ضمن دستور به مسئولان دولتی و همچنین فعالان اقتصادی، سیاسی و بالاخص فرهنگی؛ به همه آنها اعلام کردند که تمام تلاش خود را بکار گیرند تا با کاسته شدن تلخی‌ها و افزایش موفقیت‌ها، امسال یک سال شیرین برای ملت ایران باشد.

 

سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه بدون شک تعامل، تعاون و همدلی تمامی مسئولان سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و ایجاد جبهه واحد می تواند شعار سال را عملیاتی کند، یادآور شد: اگر همراهی و همدلی در بین مسئولان سه قوه تشدید یابد می تواند در جهت اجرای کاربردی شعار سال گام بر داشت.

 

وی خاطرنشان کرد: آنچه که در راهبردهای رهبری در سال‌های گذشته مطرح شده است مسلما قابل ذکر است، سیاست نام­گذاری سال­ های متمادی با شعارهای اقتصادی، صرفا محدود به سال مربوط به خود نبوده و نیاز است برآیند کلی آن­ها مورد بررسی قرار گیرد، لذا بررسی کارنامه سیاست داخلی و خارجی جمهوری اسلامی ایران در پایان سال ۱۴۰۱ نشان می دهد که کشور ما، سالی پر فراز و نشیب با چالش‌ها و دستاوردهای متعدد در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی را پشت سر گذارده است که مسلما عمل به همین راهبردها باعث گشایش بوده است لکن کم توجهی دولتمردان در سال‌های گذشته به مبانی تعریف شده از سوی رهبری کلاف سر گردانی را در هم تنیده است که امید داریم در دولت سیزدهم این معضلات با اجرای دقیق این راهبردهای مهم رفع شود.

 

 

 

کد خبر 1258823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha