اجرای طرح  آرامش بهاری و ضیافت الهی در  بقاع  متبرکه استان همدان

حجت الاسلام زین العابدینی ، از برگزاری طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری همزمان با ماه مبارک رمضان در ۶۱ بقعه متبرکه استان همدان خبر داد.

حجت‌الاسلام رضا حاجی‌زین‌العابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در همدان با اشاره به برگزاری طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان گفت:  این طرح در ۶۱ بقعه متبرکه استان همدان اجرا  می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به برنامه‌ریزی اوقاف برای ایام ماه مبارک رمضان و نوروز افزود: این طرح ها  تا سوم اردیبهشت ۱۴۰۲ در سراسر استان ادامه دارد.

 

وی ادامه داد: همچون سال‌های گذشته بقاع متبرکه و حرم‌های مطهر امامزادگان مکان اجرای این طرح‌ها است که برای سهولت خدمت‌رسانی به زائران و ارایه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی بقاع متبرکه در سه سطح مختلف تقسیم‌بندی و برنامه‌ریزی شده است.

 

وی با بیان اینکه غبارروبی و نظافت، فضاسازی محیطی درهمه اماکن مقدس این استان انجام شده است،‌ گفت: برگزاری مراسم سال تحویل ویژه بقاع متبرکه در امکان سطح یک و دو اجرا شد، اقامه نماز جماعت نیز در تمام بقاع متبرکه و برپایی خیمه‌های معرفت دینی در بقاع سطح  در حال اجرا است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان  ادامه داد: خیمه‌های معرفت دینی شامل غرفه‌های مختلف پاسخگویی به سوالات شرعی، مشاوره، غرفه کودک و نوجوان و غرفه‌های چند رسانه‌ای است که با استفاده از حضور مبلغین اعزامی و بومی مدیریت می‌شود.

 

حجت الاسلام زین العابدینی از برقراری خیمه‌های معرفت در جوار بقاع متبرکه خبر داد و گفت: روحانیون نیز در بقاع متبرکه و مناطق محروم استان برنامه‌های دینی و جلسات قرآنی برگزار می‌کنند.

 

وی اطعام نیازمندان، توزیع سبد کالا بین محرومان و توزیع نان رایگان را از دیگر برنامه‌ها دانست و از توزیع افطاری ساده در امامزاده عبدالله(ع) و شاهزاده محمد و علی نهاوند خبر داد و گفت: اعطای کمک هزینه درمانی به بیماران از محل نیت سیف‌الدوله در ملایر از دیگر اقدامات شاخص بوده است.

 

کد خبر 1258843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha